Gå til innhold

Nakke kolaps


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En vevskade kan påvises ved undersøkelse, men vevskade trenger ikke være ikke synonymt med smerte - det trenger faktisk ikke ha noe med hverandre å gjøre i det hele tatt.

Stressmomenter du nevner er en større årsak til smerte enn hva en eventuell vevskade er, eller i de fleste tilfeller forsterker/skape smerte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan merker man at man har nakke kolaps?

Og kan man få det av og være svært anspent over tid?

Tryggeste er å kontakte fagpersonell, få røntgen, MR eller hva enn anbefalt for å finne årsaken.

Som tråden indikerer kan det være så mye forskjellig, så det beste blir oppfølging utenfor internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antar du mener prolaps. Det er mange symptomer på dette, og mye er individuelt. Det beste er lege med MR/CT rekvisisjon. Da får du bekreftet/avkreftet. Så kan du planlegge videre ut fra dette. Stressnakke kommer jo ofte fra stress, men i sommerperioden ofte fra trekk når bilvinduer står åpne (sjåfør nakke).

Ta en tur til legen du, så kan du få hjelp til rett diagnose:) da blir det lettere å planlegge hva du kan gjøre videre etterpå. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har kraftig hodepine :cry: Er redd for at det er noe gale, at jeg nesten ikke tør og ta MR undersøkelse, og høyre side av nakken er VELDIG stram en sene eller en stor sene... :blush:

Og når jeg vrir hodet til høyre side er det ikke så veldig god bevegelighet som jeg vrir på venstre side, og er ikke slags hodepine er mer et trykk har hatt det minst 4 uker nå, men håper bare at det går over av seg selv egentlig.... :blush:

Og den første uken når jeg hadde det var akkurat hukommelsen helt forvirret og det tror jeg har noe med anspenhet og stress.

Men spørsmålet er tror du at det går helt vekk av seg selv?

Men takker for alle gode svar jeg har fått, jeg er forsåvidt på ferie men tenker og gå til legen når jeg kommer hjem om noen mnd og ta en MR for skikrets skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan det være en ondartet eller godartet svuls? Jeg tenker på symptomene? Jeg hadde høye jernnivåer på blodprøven jeg tok for ca 1 uke siden.

Som nevnt tidligere, det er ingenting vi her, eller noen over internt kan diagnostisere. Det kan være alt fra en strekk eller låsing til kreftsvulst.. Eneste måten å vite sollert er å snakke med lege og annet fagpersonell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva det kan være eller ikke være, eller hva vi tror eller ikke tror forandrer ikke hva det er. Å det er det fagfolk som kan sjekke. Dra ned til fastlegen din å start der, å spørre her om slike ting er ikke mer fruktbart en å spørre kassadama dessverre. Nettopp det at det kan være alt mulig, og at folk her ikke har kompetanse eller peiling gjør at du bare utsetter problemet, noe som kan være skummelt avhengig av hva det er.

Ta en tur til legen, forklar problemet så skal du se at du får hjelp. Lykke til ! :)

-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...