Gå til innhold

Anbefaling av bøker


Maybjo

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter noen gode bøker ang kosthold. Ønsker å lære mer om hvordan en kan tilpasse kosthold med tanke på for eksempel kroppstype, type trening osv. Er også interessert i bøker hvor jeg kan lære mer om styrketrening. Helst bøker som forklarer hvorfor, er basert på forskning og ikke "dette er bra for deg fordi jeg sier det og jeg har utdanning innen dette". Jeg vil lære og utdanne meg selv. Bøker på engelsk går helt fint. Noen som har noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannheten på bordet (husker ikke forfatteren i farten) har jeg hørt mye bra om. Forsøk å google den så finner du nok ut om det er en slik type bok du er ute etter

Ikke helt det jeg leter etter, mer interessert i å lære om det grunnleggende innen kosthold og ernæring, vitaminer, mineraler, proteiner, fett, karbo, og optimal kosthold og ernæring for forskjellige mål.

Vet ikke om jeg tør å lese den boken der, virker noe skummelt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dan John - Never let go er en fantastisk bok

Alt av Dan John er egentlig glimmrende, (Mass Made Simple, Intervention, Everything over my head og Easy Strength)

Ellers så skriver Pavel Tsatsouline gode bøker som f.eks Beyond Bodybuilding. Egentlig så er alt av han pensum :D

For mer styrkeløftorientert så er Marty Gallagher's Purposeful Primitive en god bok

Og klassikeren er John McCallums The Complete Keys to Progress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Sannheten på bordet (husker ikke forfatteren i farten) har jeg hørt mye bra om. Forsøk å google den så finner du nok ut om det er en slik type bok du er ute etter

Ville holdt meg unna denne boken. Full av cherry-picking av data og ren skremselspropaganda. Forfatteren har totalt mangel på kritisk sans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[ATTACH]164373[/ATTACH] [ATTACH]164372[/ATTACH]

Er den grunnleggende ernæringslære veldig "tung", eller er den ganske lettlest og ålreit? Har vurdert å kjøpe den, da jeg tror stoffet synker litt lettere inn når det er på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den grunnleggende ernæringslære veldig "tung", eller er den ganske lettlest og ålreit? Har vurdert å kjøpe den, da jeg tror stoffet synker litt lettere inn når det er på norsk.

Den er veldig enkel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkel, men full av småfeil og bør ut av alle pensumlister. Men grei for å få en veldig generell oversikt.

Det kan jeg vel si meg enig i ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...