Gå til innhold

Tips til mat - fjelltur

Rgndlai

Anbefalte innlegg

Heei ! Skal på fjelltur i tre dager nå. skal gå fra hytte til hytte og lurer på om noen har noen sunne tips til mat og snacks jeg kan ha med? Har ikkje tilgang til strøm på dagen bare når vi er på hytten, så det må være noe jeg lett kan ta med meg. Og har noen tips til sunn snacks som er bra å ha med seg på fjelltur ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nøtter og tørka frukt

Knekkebrød+pålegg som holder seg (hermetikk; fisk, peanøttsmør, smøreoster, syltetøy)

Havregryn (kok opp med vann. Tilsett evt proteinpulver,syltetøy eller nøttesmør for smak)

Pasta/ris til middag? (Evt med hermetisk tunfisk eller bogskinke/kylling)

Polarbrød!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørrfisk, real turmat, havregrøt (ferdig på poser- tilsettes bare varmt vann), dadler, fiken, energibarer (elsker den med havregryn fra Maxim, litt tungtygd da), toroposer, sæterrømme, bacon, egg, smør.. Salt og pepper, ketchup og kaffe.

Liker å tenke vekt på tur, så all mat må være tørrest mulig og veie minst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...