Gå til innhold

Hvordan bli sponsor?


Jenser

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk ett tips om at muligens noen på denne siden kunne hjelpe meg.

Jeg jobber som sponsoransvarlig/markedsansvarlig i ett (anerkjent) selskap, Vi søker hele tiden nye plattformer hvor vi kan markedsføre oss selv (sportstøyimportør i Norden). Vi har hovedsaklig bakgrunn fra sponsing av større arrangementer og idrettslag, herunder draktsponsor, utstyrssponsor.

Dog er jeg litt usikker på hvordan man går frem for å komme i kontakt med (seriøse) utøvere, som har behov for en langsiktig eventuelt kortsiktig sponsor, hvor begge parter kan dra nytte av sponsormidler og sponsoreffekt. Etter å ha undersøkt en del, har vi vel funnet ut at mange er selvstendige, og mangler det "managementet" som vi er vant til å forhold oss til. I forhold til hvordan lovverket rundt sponsorat er, blir det da litt mer tungvint. Nå har vi endelig fått en uttalelse fra beredskaps og justisdepartementet hvordan vi lovlig kan gå frem for å sponse enkeltuttøvere uten større apparat rundt seg.

Mitt spørsmål her blir da hvordan finner man frem til disse som er aktuelle? Tenkte jo å forsøke litt tradisjonell avertering på finn.no etc, men fant ut at det kan bli veldig mange henvendelser, og veldige lite realistiske kandidater.

Still gjerne spørsmål, eller kontakt meg direkte med tips, forslag etc.

Jens. E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

F.eks side/toppbannere på fitnessbloggen? ;)

Evnt kan dere gjøre som mange andre har valgt. Å sponse topp-treningsbloggerne.. som F.eks Silje Mariela (tidligere tech nutrition, nå X-life tror jeg), Suzanne svanevik (tech nutrition). osv osv .

^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider