Gå til innhold

Trenger hjelp!


Lindaalarsenn

Anbefalte innlegg

De gode nyhetene er at det faktisk er en 25% økning! Prosentregning ftw.

Du kommer med det første fornuftige svaret wingeer selvom styrkeløftekommentaren ikke var noe argument annet enn at flesteparten her inne ikke klarte å forstå innlegget mitt.

Personlig mener jeg dog at de positive helsemessige årsakene er ganske mye mindre enn den potensielle skaderisikoen for mannen i gata. Selv blandt "eliten" her ser vi stadighet folk som sliter med ryggen osv (selvfølgelig er ikke baseøvelser skyld i alle tilfeller)

Og blindt anbefale baseøvelser til alle som spør om hvordan de bør trene er uansvarlig i mine øyne, har selv hatt to ulike PTer som i bestefall viste meg en "halvriktig" teknikk i markløft. Både det og knebøy er vanskelig å lære seg på egenhånd, og for mange uten forutsetninger er det også vanskelig å lære av andre. Man får dog lite credz på fitnessbloggen uten disse øvelsene.

Jeg reagerer ikke på at man anbefaler baseøvelser, bare det at i mange tilfeller bør man nevne at de finnest en vei utenom som kan føre til bedre resultater for endel. OP virket i mine øyne som en som får mer igjen for å erstatte markløft/knebøy med andre øvelser

Hvem øvelser er å anbefale om jeg evt må erstatte markløft/knebøy? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan sjekke loggboka mi :) Jeg har ikke funnet opp hjulet på nytt, men jeg har hatt stor nytte av de her inne, særlig Therese og StokkelandFastForm som jeg har fått hjelp med diett/treningsplan.

Jeg er plaget med kroniske smerteer go har brukt tid på å få til teknikk i mark/knebøy. knebøy er ikke min venn, men bruker amerikansk markløft teknikk(?) og det funker.

Jeg var 64 og er 183. Jeg veier mer nå men har det bedre. Jeg har fått mer muskler, om du ikke vil ha fett så er det bare å ikke spise all sjokoladen jeg gjør ;)

Jeg liker også kardio, men jeg går nå bare turer og danser, jeg har mer eller mindre sluttet med jogging. Og husk å spis!

edit:

KISS- keep it simple. Seriøst, ingen vits å styre med mye tilskudd og telling osv med mindre du skal konkurrere. Du bare stresser deg selv, fettet klorer seg fast da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Lurer på en ting til også!

Jeg er litt usikker på om jeg trener "riktig", angående få øvelser og heller gjøre de best mulig, jeg trener ca. 1 time om ganger og tar som regel ulike øvelser for samme muskelgrupper http://forum.fitnessbloggen.no/threads/veien-til-helårskroppen.30836/ . Her ser dere treningsopplegget mitt, er dette innafor?

Kom gjerne med tips til forbedring av program, øvelser eller hva som helst! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Lurer bare på hvor i Oslo du holder til, og hvor mye du evt. skulle hatt for å sett om jeg hadde riktig teknikk på de ulike baseøvelsene? Og hvor mye for å evt. sette opp ett treningsprogram? :)

Majorstuen holder jeg til! Jeg tar ingenting for første timen - videre hjelp avhenger litt av hva du trenger hjelp til som resultat av første timen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...