Elliot Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Totalt sett i løpet av en treningsuke trener jeg følgende øvelser: Mark Knebøy Dips Stående fremoverbøyd roing Sittende roing Push ups Planke Hang ups Hamstringskrøll 1 arms stående press over hodet (jeg har bevisst unlatt benk, da den gir meg litt trøbbel med skulder) Er det noen øvelser dere synes jeg mangler? Eller ser dette komplett ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarjeii Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Kanskje du skal vurdere å legge til militærpress eller en annen skulderpress øvelse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elliot Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 Er ikke "1 arms stående press over hodet" en skulderpress øvelse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zmurph Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Ser ganske bra ut, men ville kanskje tatt med en variant av utfall og face pulls Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bro Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Sjekk ut denne øvelsen for skulder: http://www.robrichesfitness.com/wp-content/uploads/2011/06/fwd-facing-hammer-strength-press.jpg elsker denne varianten dersom du sliter med skulderskade. Denne i kombinasjon med face pull har reddet min skuldertrening. Bevist tar du ikke benk, var der før i tiden. Er teknikken inne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elliot Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elliot Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 Kan noen fortelle meg hva egentlig face pulls trener som de andre øvelsene jeg har ikke gjør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zmurph Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Face pulls vil bruke mer bakside skuldre, men også styrke opp rotatorcuffen som er viktig for å unngå skulderplager. Rotatorcuffen er blant annet viktig for å rotere overarmen utover. Den er også med på å heve armen og rotere armen innover, men det får du trent nok med pressøvelsene du allerede gjør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarjeii Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Er ikke "1 arms stående press over hodet" en skulderpress øvelse? Jo, men ville byttet ut med militærpress eller vanlig skulderpress. Jeg får ihvertfal bedre kontakt med de enn med en hånds. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elliot Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 Bør jeg gjøre face pulls i begynnelsen av en treningsøkt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elliot Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 Jo, men ville byttet ut med militærpress eller vanlig skulderpress. Jeg får ihvertfal bedre kontakt med de enn med en hånds. Skjønner, men jeg har fått litt skuldervondt med militærpress tidligere. Med en arm stående press nøtralt grep så har jeg ikke noe skuldervondt. Jeg er enig i at jeg får bedre kontakt med de variantene du nevner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BluebearWebcoaching Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 "mangler jeg en øvelse" Det er selvsagt et spørsmål som må stilles i en kontekst. Hva er det du ønsker å oppnå? Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarjeii Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Skjønner, men jeg har fått litt skuldervondt med militærpress tidligere. Med en arm stående press nøtralt grep så har jeg ikke noe skuldervondt. Jeg er enig i at jeg får bedre kontakt med de variantene du nevner. Har hatt skuldertrøbbel pga benk og sheiko før, så vet hvordan det er. Har du testet å bytte helt over til manualbenk? Varmer alltid godt opp med div rotasjonsøvelser for skuldrene først. Med 1 år, kun manualbenk kan jeg nå kjøre maks på vanlig benk igjen. Bare ett lite tips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elliot Skrevet 16. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2014 "mangler jeg en øvelse" Det er selvsagt et spørsmål som må stilles i en kontekst. Hva er det du ønsker å oppnå? Først å fremst å bli sterkere i markløft og knebøy. Det er 1 pri. Også få en litt bedre holdning. Ellers det vanlige, masse og styrke. Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BluebearWebcoaching Skrevet 16. juli 2014 Del Skrevet 16. juli 2014 Da må de neste spørsmål bli: Hvor lenge har du trent? Hva er din 1RM per dags dato? Hva føler du selv du sliter med i disse løftene? På hvilken bakgrunn har du valgt øvelsene? Hvordan vil disse øvelsene hjelpe deg oppnå målet? Hvordan har fremgang vært siste 6 mnder (styrke og masse)? burny_ og Aurelius 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.