Gå til innhold

Erstatning av øvelser - PHAT


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Har ikke fått svar på dette noe sted, prøver derfor her. Har etter mye fram og tilbake endelig kommet til konklusjonen at jeg kjører en minibulk/overskudd fram til jul/når jeg slutter å amme (endel har vel fått med seg at jeg er ku om dagen), og i den anledning kan jeg ENDELIG!!!! starte med PHAT igjen. Har kjørt dette programmet før og var superfornøyd, men husker ikke hva jeg gjorde når jeg kom til følgende problemstilling:

1. Hva kan jeg bruke som erstatning for hacksquat? Husker ikke om jeg brukte frontbøy, men har da igjen et lite problem hvis det var tilfellet, siden jeg sliter med litt ting etter svangerskapet som gjør det vanskelig å kjøre front/knebøy. Er det da dumt å bytte ut knebøyen også da med for eks beinpress?

2. Hva er utspark? Klarte ikke å finne ut av det, men kan det være leg extension?

3. og siste spm: hvordan skal jeg (EVENTUELT) bruke myo reps på dette programmet? Har vært og kikket litt her http://forum.fitnessbloggen.no/threads/myo-reps-p%C3%A5-phat-erfaringer.25240/ og kikket på oppsettet i post 5, kan det være en grei måte å gjøre det på? Har brukt myo reps litt sporadisk de siste ukene og syns det funker GULL og grønne skoger ;)(y)

(Ønsker seriøse og konstruktive tilbakemeldinger)

:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg synes det høres smart ut å bruke myoreps på PHAT. Foreslår at du kun gjør det på hypertrofidagene, og bare på de øvelsene som er satt opp i rep range 12-15 og høyere. Det kan da bli seende sånn cirka slik ut på to eksempeløvelser:

Hantelroing: 12-15 + 4 + 4 + 4 + 4

Triceps pushdown: 15-20 + 5 + 5 + 5 + 5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man trene frontbøy istedenfor Hacksquat på dag 2? :)

Du kan trene hvilke øvelse du vil. Men skal du jobbe med samme muskel eller muskelgruppe, så må øvelsen være for denne.

Phat er i hovedsak en måte å trene på hvor man veksler ikke-lineært imellom tunge styrkeøkter, og litt lettere muskelvekstøkter.

Innenfor dette kan du egentlig velge og vrake i øvelser alt ettersom hva du ønsker å oppnå, eller har lyst til å trene, men det er jo greit å holde seg innenfor vekslingen imellom styrke/muskelvekst/kroppsdel/muskelgruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så når jeg tar 5x3 på 112,5kg i knebøy og så tar en pause på to-tre min og tar frontbøy 10x2 med 50kg så går det bra eller?

Jaja, det burde være null stress.

Jeg tenkte mer i baner av 5x3@112,5kg i knebøy og så 10x2x110kg i frontbøy, det kan bli litt for tungt i starten:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...