Gå til innhold

Trenger litt veiledning til riktig kosthold


kreps79

Anbefalte innlegg

Jeg trener og trener, men vekten går fortsatt feil vei.

Jeg trenger rett og slett gode forslag til hva jeg kan lage av mat, og da spesielt frokost, lunsj og kveldsmat. Jeg klarer ikke tørr havregrøt og den slags, så det må være noe som er enkelt å få i seg, men også er lett å lage og er sunt.

Jeg trener mye kondisjon og styrke, men jeg er ekstremt glad i kaker, desserter og for store porsjoner til alle måltid.

Desserter, kaker og den slags skal jeg klare å kutte til en dag i uken, men siden jeg ellers har en enorm appetitt trenger jeg noe sunnere alternativer jeg kan spise som ikke legger seg rett på sidefettet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- varm frosne bær i mikroen med sukrin/stevia og hell over mager kesam

- kok en søtpotet og mos den sammen med egg. Stek til en pannekake.

- cottage cheese med eple og kanel

- salat med skinke, kikerter, eple, løk og pepper

- lag en stor chiligryte med karbonadedeig, bønner, løk, paprika, grovhakket tomat og krydder. Varm rester.

- eggerøre med spinat, bønner og salsa

- kokte egg med salt og spisscumin. Frukt ved siden av.

- jeg liker å lage en saus av 2 ts dijonsennep eller curry paste, 1/2 dl soyasaus og 1 ts stevia. Heller det på karbonadedeigen eller lignende mot slutten av steketiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis skikkelig mat så får du ikke svingende blodsukker og sukkercravings.

Anbefaler mye proteiner og fett til de største måltidene som frokost, lunsj og middag. I tillegg til at du burde ha trege karbohydrater med lav GI til middag(en knytteneve ferdigkokt vare en fin regel). Her er fullkornsris/pasta, søtpotet, bønner, kikerter. linser etc gode alternativer.

Ha 2 mindre måltider som f.eks nøtter som mellommåltid og f.eks skinkeomelett/proteinpannekaker til kvelds.

Drikk kun vann som tørstedrikkk.

Kombinerer du dette med trening så VIL du gå ned i fettprosent, få mer stabilt blodsukker og ikke gå rundt konstant fysen på søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på rådene til runforit123 .

Bruk http://www.kostplanlegger.no/pages/kostplanlegger/ og rett å slett legg inn hva du spiser her. Sett deg en kcal grense og hold den så vil du gå ned i vekt. Kan fint spise kaker og is, så lenge du holder deg under kcal limiten din for dagen. Lettere å spise sunn mat, da det er lettere å holde seg mett på denne maten. Frukt/grønt er gode mellommåltider, nøtter er også meget bra, dog veldig mye kcal i nøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...