Gå til innhold

oppogståigjen

Medlemmer
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. oppogståigjen

    Nok mat?

    Du er undervektig ifht bmikalkulator,ikke så reint lite heller..(ikke at man skal blindt gå utifra den,men dog)..hva trenger du og øke forbrenningen for ?hva er målet? Ikke vektnedgang håper jeg..jeg er på ingenmåte ekspert på kost og trening,men dette skurrer litt...og jeg beklage veldig om jeg tar feil her altså,.
  2. Takker for tips ,..det er jo noe jeg kan begynne med nå,før jeg kommer meg til legen for vurdering..
  3. Ja,jeg skal oppsøke hjelp..! Strekke de muskelgruppene går vel forsåvidt uten julemiddagen,men sånn ellers,er øvelser med strikk ideelt? Tenker i fht belastning..
  4. Leste litt om TOS,endel likheter,..men som mang endre kanskje,så ønsker man ikke at det skal være noe,og avventer og oppsøke kyndig hjelp... Har lenge kjent på noe stram muskelatur i nakkeområdet på høyre side,(der hvor problemet er),. Har hvertfall,den siste halve uka unngpttnog gjøre store øvelser som direkte belaster armen.. Riktig? Ergo ikke lagt noe særlig press på håndledd/ticeps,..og ja,har tenkt og oppsøke lege om nødvendig,men har liksom tenkt det kunne vente,siden jeg ikke har tenkt på at det kan være noe voldsomme greier.."kun" en betennelse... Vanlig at symptomene kommer og går,
  5. Litt usikker hvor utgangspunktet for "vondten" sitter,men hvertfall,.. Har vondt i overarmen,på utsiden med stråling ned i underam og det merkes i håndleddet ved visse bevegelser. Det kjennes også godt oppover mot skulder og øvre (på siden av) nakkemuskelatur . Ved enkelte bevegelser føles det som at muskelen i overarmen "rivner" og så svir dt litt før det går over.. Er også nummen i deler av huden(muskelen?) i overarmen,den ser ikke hoven ut,men kan kanskje føles litt sånn.. Betennelse? regner med jeg må ta det med ro en tid,men er det noe som kanskje burde undersøkes av lege? (Og ja,
  6. Kjøttkaker i brun saus!!!hjemmelaget pizza med salat til,lasagne,wok
  7. Kanskje du kan finne tips her inne? http://mattilglede.blogg.no/bakst.html Ikke min side,og om det ikke er lov og linke,så må det slettes altså
  8. Haha...ja,det innebærerr ble en liten risiko
  9. det høres hvertfall veldig "fantastisk" ut blant de som har prøvd,som jeg kjenner
  10. Ja,har brukt youtube litt,..genialt sånn,for inspirasjon... Treningsstudio,jnjaaa....har ikke så mye og velge i her vi bor,..men tanken er og ta i brukt et styrkerom vi kan få tilgang til da,ikke i regi av studio altså... Kansje delta på Aerobick,kettlebells og step utover høsten,..
  11. Vet du,det har du HELT rett i..ikke tenkt over det på den måten før du nevner det,men akk SÅ RETT!! Nei,denne gangen må det en "permanent" ordning på det,slik at faren for tilbakefall blir så liten som overhodet mulig.. Men det er lett og la seg lure av gode perioder,eller dager,,,,
  12. Hvilke øvelser er gode øvelser til bruk i hjemmetrening? Gjerne "enkle" (som ikke krever all verden av utstyr altså) men som igjen gjør nytten og svir litt, og tips til hvordan de utføres? (F.eks hip.thrust,eller hvordan det skrives). Variasjon er jo vel og bra,disse øvelsene er blant de jeg gjør oftest: -knebøy m/vekt(manualer ) i begge hender,ca 10 kg i hver hånd -bruker manualene til og gjøre øvelser i stående stilling (jada,ikke godt forklart,men vet ikke hva de heter) -sit-ups i sit ups benk, -sideplanke -planken nå på vanligvis -legg-raise -"liggepåsiden og løfte beinet opp og ne
  13. En eller annen professor,Fairburn (trur jeg),..er veldig "strickt" ifht måltider,tidspunkt,..iiiiiiik.... Tingen er,når jeg føler jeg har en god dag,..da ser jeg ikke vitsen og trur jeg skal klare dette selv(har lege og en til i ryggen utenom dette opplegget da),..men her kan jeg jo fint klare og lure meg selv,på,en god dag,uten og se det før det er for sent,..farlig farlig,..men jeger åpen for de jeg snakker med om dette,så jeg går nok ikke i den fallgruvene,til det vet de for mye har jeg nevnt jeg er 3 barns mamma og har livet ellers på stell? "På stell ja" ,hehe...litt ironisk,dog san
  14. Jeg forstår!! Off...noe så enkelt er samtidig noe av det vanskeligeste... Men,det er MYE hjelp i og høre/lese her...
  15. Spise mer når man får angst? Off men jeg tror jeg skjønner poenget... kan få tilbud om og gjennomføre et tilbud,som går over 20 uker ca,litt intensivt de første ukene så en gang pr uke..må følge matplan(ifht tidspunkt og antall måltider,),et opplegg det visstnok et forsket på og hat dokumentert god effekt.. hørt om noe lignende kanskje?
×
×
  • Opprett ny...