Gå til innhold

Hvilke kosttilskudd er nødvendige?


ChristianS

Anbefalte innlegg

Tusen takk for mange nyttige svar, og noen svært forvirrende. Jeg skal kjøpe inn en flaske med tran, så får jeg starte med å sette meg godt inn i kosthold i første omgang. Kreatin har funket før så det holder jeg meg til, proteiner er kjekt å ha, men resten drøyer jeg med til alt annet er på plass :) Igjen takk for tipsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg kan prøve å gi deg et så rett frem og ukomplisert svar med kunnskapen jeg har tilgjengelig pr. i dag :)

Du trenger normalt ikke kosttilskudd - man benytter seg av dem om man enten 1) har abnormale behov for næringsstoffer grunnet fysiologiske årsaker eller 2) man har et kosthold som ikke klarer å supplere kroppen godt nok igjennom døgnet.

Man ikke på død å liv hverken ha i seg multivitaminer eller proteinpulver selv om man trener da det er fysisk mulig å få alt man trenger igjennom mat, men det er flere gode grunner til hvorfor man gjør det fordi om: 1) det er svært økonomisk, både når det gjelder tid og penger, 2) det er svært enkelt og lettfattelig.

Så du kan kanskje si at behovet utelukkende baseres på hva du får i deg ellers, og om du har noen form for mangelsykdom :)

(Just my 2 uninformed cents!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...