Gå til innhold

Waisttrimmer/fitnessbelte - hva er greia?


AngryJess

Anbefalte innlegg

Ser mye på Instagram at bla fitnessutøvere bruker nå slike belter som former midja og gjør den smalere...eller lover det.

Hva er greia? Når ble det slik at det ikke er nok å jobbe hardt for fysiske resultater?

Klarer ikke helt å sette de riktige ordene på dette, men serr? Bruke slike "megateite" triks?

post-28876-14440982809555_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser mye på Instagram at bla fitnessutøvere bruker nå slike belter som former midja og gjør den smalere...eller lover det.

Hva er greia? Når ble det slik at det ikke er nok å jobbe hardt for fysiske resultater?

Klarer ikke helt å sette de riktige ordene på dette, men serr? Bruke slike "megateite" triks?

Det må jo åpenbart funke på en eller annen måte, men kan umulig være helt bra for deg.post-29406-1444098281311_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er den sykeste trenden som eksisterer. Man kan få organprolaps av de greiene der, og har lest om flere tilfeller hvor kvinner har måtte opereres pga organprolaps. Du presser jo rett og slett organene dine ut av posisjon med de greiene der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møtte en dame i USA som gikk med korsett daglig og hadde gjort det i flere år. Midjen hennes var sikkert halvparten av min i omkrets, jeg har bilde av oss to sammen og jeg er dobbelt så stor som henne med min relativt slanke midje. Greiene funker; uten tvil - men av helsemessige årsaker hadde jeg holdt meg langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overhørte en fitnessutøver for ikke så lenge siden på gymmet som vurderte å begynne med korsett for å bedre X-formen, da hun er ganske lang og rett. Presse proposjonene litt.

Men ja, det finnes mange eksempler på folk som har fått smalere midjer ved hjelp av korsettbruk. Dwarniel , du har jo skrevet om dette i bloggen din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se for meg at å bruke korsett vil på lang sikt gi smalere midje permanent? Eneste som gir på lang sikt er organprolaps ja..

Kjenner jeg blir litt oppgitt når bikini- og fitnessutøvere bruker dette flittig og faktisk også under trening(!) for å få enda smalere midje, og utrolig nok tror det vil funke..

Btw, noen som husker reklamen fra TVShop for mange år siden det beltet som sendte elektriske impulser og stimulerte magemusklene til å jobbe og forbrente bort magefettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Some people through the desire to wear corsets very tightly or the want to reduce their waist line will wear corset very tightly for extended periods of time in a process known as waist training or tight lacing. This process can actually permanently alter you waist line which is an obviously attractive proposition but there are health implications. lets start with the positives. Firstly tight lacing can reduce the size of your stomach which in turn surprises your appetite, this is pretty good plus. Secondly the process will reduce your waistline. If you do this in moderation and know when to stop this can be a fruitful process. 1-2" from your waistline will look natural and the experience may only take 3-4 weeks. If you try past further reduction form here you are asking for trouble.

First and foremost this type of waist reduction is not the same as when you exercise and diet appropriately to lose body fat, exercise and good diet will increase muscle mass and give a uniformed and well proportioned, honed look. very desirable. Too much waist training will actually give a more circus freakish sort of look as you are not working any other regions of you body during the process, just your waistline is going to appear skinnier but without definition.

In fact while you are wearing your corset this tightly the garment is doing a lot of work for your stomach and back muscles. They are actually wasting away through atrophy. You will also have health problems with this type of reduction. Internal organs will now start to be displaced as they are all forced upwards by the pressure of the corset. This usually result in pressure on the bottom of the lungs which will begin to shrink through time lowering you lung capacity.

If you are realistic in your goals for waist training and complement you 1-2" waist reduction with back and stomach strengthening exercises then it is an easily achieved comfortable process, but do not attempt to go over this sort of reduction without seeking advice from a medical professional.

http://www.corset-story.com/blog-wp/can-corsets-reduce-your-waist-permanently

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ja, det finnes mange eksempler på folk som har fått smalere midjer ved hjelp av korsettbruk. Dwarniel , du har jo skrevet om dette i bloggen din? :)

Jeg brukte korsett med stålspiler hver dag i et år da jeg var 15. (brukte det fordi jeg syntes det var fint og fordi jeg var ung/dum, ikke for å få smalere midje.) Det utgjorde ikke noe særlig på midjen min, har alltid hatt veldig markant timeglassform. Jeg fikk ryggproblem da. Ikke noe jeg anbefaler. Bruker bare korsett på spesielle anledninger der jeg skal pynte meg nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så da blir spørsmålet til folk. Hva er viktigst.

"Den midjen" eller muligheten til å ta knebøy og markløft?

Bør være et enkelt valg ;)

Hvis jeg kunne gått tilbake i tid og gitt meg selv en ørefik, så ville jeg gjort det. Har hatt enorme problem med ryggen i etterkant. Klart, jeg ville sikkert hatt problematikk uten korsettbruken også, men den har nok forverret det hele ganske kraftig. Og det gjorde som sagt ikke noe videre for midjen min heller.

Hold dere unna "waist-training". Et "fitnessbelte" eller et korsett som pynt av og til er ikke farlig, men la være å bruke det bevisst for å forsøke å gjøre midjen mindre. Det gjør mer skade enn nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...