Gå til innhold

Er livet virkelig bare sosiale medier? - redux


Anbefalte innlegg

Jeg snublet over denne videoen her, som i mitt syn er et glimrende motsvar til "Look up" - den pseudofilosofiske ludittvideoen som gikk som en farsott på Facebook (oh, the irony) her for kort tid siden.

Så - er smarttelefoner og sosiale medier menneskehetens undergang hvor vi bare blir ensomme, isolerte og sosialt avstumpede, eller er det slik at smarttelefoner og sosiale medier kun er behagelige syndebukker for noen menneskers bunnløse ensomhet og manglende evne til å fylle livet sitt med mening til tross for at det i dag er enklere enn noen gang i verdenshistorien å gjøre nettopp det?

Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var en periode hvor jeg fikk skikkelig sosial angst av mobiltelefonen min, rett og slett fordi det var ikke mindre enn 6 direkte linjer inn igjennom forskjellige kanaler hvor man kunne få tak i meg på i samme dings.

Men uansett hvordan man vrir og vender på det så er sosiale medier som å se folk pule - funker sikkert "greit nok" for mange, men in the end er det mer moro og involvere noen andre fysisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smarttelefoner og hurtig mobilnett har i iallefall ødelagt de klassiske vorspielkranglene som gjerne kunne vare hele vorspielt. Før ble fester splittet i heftige debatter, og man ente opp med en bastion på kjøkkenet og en i stua. Nå tar det 10 sek før en jævel har funnet frem svaret i en Peer Review artikkel han sporet opp via en mobilklient kjørt gjennom abonnementer til NTNU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...