Gå til innhold

Utetreningspark i bjølsenparken (Street workout // calisthenics // kroppsvektstrening)


anepma

Anbefalte innlegg

I skrivende stund settes det opp en utetreningspark for Street workout // calisthenics // kroppsvektstrening (kjært barn har mange navn) i Bjølsenparken, noe som er kjempe kult og bra! Hvertfall siden den ligger 30 sekunder fra ytterdøren min..

Men, etter en prat med arbeiderene idag kom det frem at det IKKE skulle settes opp pullup-bars, og det er i mitt hode en stor mangel til en slik park.. (som ellers har mange kule apparater)

Hva tenker dere om en park uten en et slik stativ? Har sendt mail til bymiljø etaten og CH prosjekt AS som har ansvaret, og hørt om de kan sette opp en slik bar alikevel.

post-18663-14440981027159_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En sånn park uten pullupsstativ? Hva feiler det verden?!

Her sender vi folk til månen og så kan vi ikke få opp ei pullupsstang?

Meeen, artige greier. Har strengt tatt 4 min å tusle sjæl, så kan hende det blir vel mye cardio... men kan hende jeg tar en dagstur dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn park uten pullupsstativ? Hva feiler det verden?!

Her sender vi folk til månen og så kan vi ikke få opp ei pullupsstang?

Meeen, artige greier. Har strengt tatt 4 min å tusle sjæl, så kan hende det blir vel mye cardio... men kan hende jeg tar en dagstur dit.

Høres ut som å drive godtebutikk uten sjokolade

red: forøvrig veldig positiv til uteparken! :)

Fint at folk er enige! Får høre hva dem sier om jeg får svar på mail! Kan ikke ha sånn park uten pullup-stativ ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i dialog med [email protected] som har ansvar for parken! han sier de er lydhøre for forslag, men det virker ikke som om de er villige til å høre på forslaget om en pullup-stang..

hadde gjort bedre intrykk om flere sendte en liten mail med et ønske om slik stang :) :) :) hvis dere gidder da!

bio2100, 2140 og mbv-eksamner nå. Litt tight med tid.

Men hva er egentlig begrunnelsen de har gitt for å ikke ha med en pullup-stang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bio2100, 2140 og mbv-eksamner nå. Litt tight med tid.

Men hva er egentlig begrunnelsen de har gitt for å ikke ha med en pullup-stang?

hehehe! Ja, tid skulle man alltid hatt mer av, skal levere master om 2 uker selv :)

tja.. hadde vel ikke en skikkelig begrunnelse, men dette var mailen jeg fikk som svar:

"Takk for innspill!

Vi er alltid lydhøre overfor brukerne av parkene og friområdene, så dette tar vi med i videre planlegging. Treningsområdet som nå er under oppføring kan vi imidlertid ikke gjøre noen endringer i – der går monteringen mot slutten.

Ellers kan jeg nevne for deg at vi skal ut med et større anbud på opprustning av Bjølsenbanen om kort tid. Vi skal bygge volleyballbane, en halv basketbane, sykkelbane for de minste, nettoppbane mm. Håper du er blant de mange som vil få glede av dette anlegget når det blir klart!

Nyt sommerværet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten. Var bortom der nå. For den dedikerte så kan man jo bruke fotballmålene på banen rett ved siden for pullups :p

Jepp, følte meg teit da jeg testa... Men grepet er ganske kurant der.

Det er sært hvordan det er satt opp... men jaja. Kan bli artig der likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten. Var bortom der nå. For den dedikerte så kan man jo bruke fotballmålene på banen rett ved siden for pullups :p Jepp, følte meg teit da jeg testa... Men grepet er ganske kurant der. Det er sært hvordan det er satt opp... men jaja. Kan bli artig der likevel.

Seff kan man bruke andre ting til å ta pullups! Men skal man bruke fotballmålene må man komme utenom skoletider og fotballstreningstider og når ingen spiller fotball. Men det er jo ikke bare pullups et pullupstativ brukes til, skulle det bare vært det kunne man jo brukt en grein i et tre i parken liksom :p En slik stang er jo grunnlaget for et hav av øvelser: alle tusen versjonene av mucle up, chins og pullups, man kan gjøre back lever, front lever, leg lifts, plance, pull over osv...

Så ja til pullup-bar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff kan man bruke andre ting til å ta pullups! Men skal man bruke fotballmålene må man komme utenom skoletider og fotballstreningstider og når ingen spiller fotball. Men det er jo ikke bare pullups et pullupstativ brukes til, skulle det bare vært det kunne man jo brukt en grein i et tre i parken liksom :p En slik stang er jo grunnlaget for et hav av øvelser: alle tusen versjonene av mucle up, chins og pullups, man kan gjøre back lever, front lever, leg lifts, plance, pull over osv...

Så ja til pullup-bar :D

Jeg var ikke uenig i den :p

Var overraska over noen av tullestativene de hadde satt opp, men droppa det som er hovedstativet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn en smule på siden av tråden, om noen vil ha en kroppsvekttreningspark i nærheten av seg kan de maile Lasse

Tufte. Han er grunnleggeren bak Tufteparken (Oslo, Asker, Kalvøya etc) og er nok bejelpelig om noen vil ha en park i nærheten.

Artikkel og kontaktinfo

http://www.dinside.no/924325/gratis-utendors-trening

Eventuelt PM så kan jeg sende han en melding, vet han er på ekskursjon i Asia for tiden etter å ha vært dommer i et eller annet kroppsvekttrening konk.

On Topic.

En kroppsvekttreningspark uten stang for kroppsheving er som å ha en gymsal fylt med vann.

Trygt og morsomt for barna and that`s it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn en smule på siden av tråden, om noen vil ha en kroppsvekttreningspark i nærheten av seg kan de maile Lasse

Tufte. Han er grunnleggeren bak Tufteparken (Oslo, Asker, Kalvøya etc) og er nok bejelpelig om noen vil ha en park i nærheten.

Artikkel og kontaktinfo

http://www.dinside.no/924325/gratis-utendors-trening

Eventuelt PM så kan jeg sende han en melding, vet han er på ekskursjon i Asia for tiden etter å ha vært dommer i et eller annet kroppsvekttrening konk.

On Topic.

En kroppsvekttreningspark uten stang for kroppsheving er som å ha en gymsal fylt med vann.

Trygt og morsomt for barna and that`s it.

Vet du om det er flere planlagt i Osloområde, kommunene rundt Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om det er flere planlagt i Osloområde, kommunene rundt Oslo?

Ikke utenom den som allerede er bygget. Du har en lignende oppe i grorudalen som jeg ikke husker navnet på, ble bygd som parkour-park i sin tid men har egenvekststenger ;)

Ellers er foxtrots link perfekt for slike spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...