Gå til innhold

Anbefalte innlegg

" trener " 3 ganger i uka,på forskjellige styrkeapparater,ellipse og roing.

Spiser lavkarbo,men skal over på noe annet.

Men så d store spørsmålet : hva som gir meg det jeg trenger for å bli nettop fit and shape i tillegg ? :)

( tar for dagen 15mg av ecology multi energy drikk) men utover det,nada !

Jeg skal ned i vekt,samt få muskler ( hvertfall bli litt mer markert)

Noen søte som kan hjelpe ?

Takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29939-fr%C3%B8ken-meget-uviten-trenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

" trener " 3 ganger i uka,på forskjellige styrkeapparater,ellipse og roing.

Spiser lavkarbo,men skal over på noe annet.

Men så d store spørsmålet : hva som gir meg det jeg trenger for å bli nettop fit and shape i tillegg ? :)

( tar for dagen 15mg av ecology multi energy drikk) men utover det,nada !

Jeg skal ned i vekt,samt få muskler ( hvertfall bli litt mer markert)

Noen søte som kan hjelpe ?

Takk :)

Hva du skal over på for noe da? Proteinshaker er jo alltid et greit supplement til et godt kosthold, om du ønsker å bygge muskler og sliter med å få i deg nok protein :)

Har du et treningsprogram du følger eller gjør du tilfeldige ting hver gang?

Hvor mye av hva spiser du hver dag?

Hvor mye vann drikker du ila en dag?

Hvor mye aktivitet er du i utenom på trening?

Har du en stressende hverdag? God søvnkvalitet?

Annonse

Har ingen treningsprogramm :(

Men starter med 10min høy tempo ellipse som oppvarming,kjører 15*8-9kg på div apparater ( se bilder ) avslutter med roing 2000m.

Det er hva jeg har "kjørt" meg på nå i oppstarten. Er som nevnt helt ny i gamet ,så prøver meg frem.

Spiser lavkarbo,så mye egg,laks,salat,kjøtt og slikt.

Er 169cm og 74 kg.

post-34109-14440980999809_thumb.jpg

post-34109-1444098100446_thumb.jpg

Ahh.

For rask fremgang så vil jeg annbefale et begynner-treningsprogram :)

Evnt så syns jeg det selv er motiverende med en treningspartner, men blir ofte (pga jobb) til at jeg og trener aleine :-)

Om du har noen til å veilede deg, vil jeg anbefale frivekter fremfor maskiner, siden de ofte isolerer muskelgruppene, slik at du vil trene "flere og bedre" ved å bruke stang / manualer :-)

Hvor mye tid bruker du på ei gjennomsnittlig treningsøkt?

Beklager, men ingen vitaminer eller shaker vil gjøre deg "fit and shape". Du må slutte å "trene" og begynne å trene.

Formuler klart hva du ønsker å oppnå, så det er lettere å hjelpe deg.

Sannsynligvis er svaret mer muskler og mindre fett. Da trenger du, som de skriver over, å få deg et skikkelig styrkeprogram. I tillegg oversikt over matinntak, og justere inntaket etter målsetningen din.

Du finner de fleste hjelpemidler på sidene her, som nybegynnerprogrammer for styrketrening og kcal-kalkulator.

Så lett, men så komplisert. ;)

Er fult klar over at man ikke blir " fit and shape " av alt mulig drikk/piller :)

D jeg ville frem til er at kroppen trenger gjerne et tilskudd av vitaminer inne eller annen form .

Ser jo mange hiver innpå med shaker,raid burn,omega Etc.

Men hva er det optimale ?

Og i og med at jeg ikke har noen som hjelper meg,eller har treningspartner,så må jeg bare begynne en plass :)

Er fult klar over at man ikke blir " fit and shape " av alt mulig drikk/piller :)

D jeg ville frem til er at kroppen trenger gjerne et tilskudd av vitaminer inne eller annen form .

Ser jo mange hiver innpå med shaker,raid burn,omega Etc.

Men hva er det optimale ?

Og i og med at jeg ikke har noen som hjelper meg,eller har treningspartner,så må jeg bare begynne en plass :)

Bra! :)

For å ta det selvfølgelige først (bare for å ha sagt det, du vet det sikkert), ingen tilskudd kan erstatte et godt balansert kosthold!

Sånn! Kan jo si hva jeg tar. Proteinpulver, for å være sikker på at jeg får ikke meg nok prots. Multivitaminpille, tran, innimellom D-vitamin og jern dersom jeg har gitt blod nylig. Vi jenter har jo som regel ikke for mye av dette, så gratis tabletter fra Blodbanken er hyggelig, samtidig som man gjør en god gjerning. ;)

Og jo, glemte neste! Nok søvn, da trenger jeg sjelden PWO. I motsatt fall holder kaffe for min del, ettersom jeg ikke skal stille i noe eller føler jeg trenger den ekstra piffen.

Hehe, som Stine smurfine sier. men ja, det heter kost-tilskudd. ikke kost-erstatter :-)

Men enig med Marjan , jeg tar Omega-3 (y)

Kan jo svare siden du spør. Hva jeg bruker, og hvorfor.

Jeg tar omega 3, fordi det er sunt, og jeg får i meg for lite fisk ila uken :D Tech Nutrition BRENN (Funker sikkert ikke, men skader iallefall ikke heller :-P)

proteinshakes for å supplere i tillegg til mat (syns det av og til kan være vanskelig å spise 150g+++ proteiner til dagen)

multivitamin : tror jeg får i meg nok, men skader ikke.

Technutrition mealtech måltidserstatter (bytter ut jobblunch med denne av og til, så det er lettere å holde dietten og å telle kcal)

PWO, da jeg sliter med energi og fokus på treningsøkter når jeg går på underskudd.

ZMA, da jeg har hørt det skal være bra.. og fikk med en boks i en pakke jeg kjøpte.

Annonse

Hvorfor fokuserer du på noe som er minimalt til 0 betydelig for om du får en fit kropp?

Om trening er 30%, kosthold er 40% og hvile er 29% er tilskudd 1%. Det at du gidder å bruke energi på den ene prosenten versus de tre andre faktorene er ganske bak mål. Det viser til den holdningen om at det faktisk finnes magiske piller som gjør alt lettere, hvilket er bull. Bytt fokus. Optimaliser trening og kosthold istedet for den lille ubetydelig pilla.

Om du er interessert i å komme noen vei vil jeg anbefale å investere i et par timer med en PT som kan forklare deg hva som er myter og hva som faktisk har noe å si + lage treningsprogram, kostholdsplan og gå gjennom en øvelse. Da lærer du dette en gang for alle og du slipper å bli frustrert for manglende resultat til tross for masse innsats og arbeid.

(PS; om kostholdet er helt perfekt trenger du ytterst få tilskudd, muligens bare av vitamin D, men igjen så vil ikke det ha betydelig å si for fettprosent eller muskelmasse)

Ulrik , Enig, men må si at for min del, hjelper PWO og proteintilskudd. Proteintilskudd fordi dagene går i ett, og selv om jeg spiser gode måltider, sliter med å få i meg ca 2g/kg kroppsvekt gjennom kun mat.

PWO fordi jeg merker at jeg er mer sliten og mindre fokusert når jeg går på kcal underskudd.

Men trening, kosthold og hvile er uten tvil alfa og omega. Men siden TS spør hva tilskudd som kan hjelpe, så hjelper disse for min del.

Som du sier, kosttilskuddene jeg bruker, hjelper for å klare å gjennomføre nettop "trening/kosthold og restitusjon" :)

Da vil jeg anbefale både deg og TS om å revurdere kostholdet deres. Man skal virkelig ikke måtte hive i seg store doser coffein eller sukker for å kunne prestere på trening. En frukt i garderoben og et måltid innabords skal holde for folk flest.

TS sier selv at hun har nok protein i kosten. Det er ikke noe i veien for å ta tilskudd sv protein men som jeg sa: om kostholdet er bra nok er det ikke noe poeng.

Ulrik , kan ikke si meg uenig i det. Men vedr kostholdet hennes :

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/%C3%98nsker-en-kostholdsplan-som-e-lett-%C3%A5-f%C3%B8lge.29927/#post-1023680

Siden hun skal over på en annen diett tenkte jeg. Men ja, vet det ikke skal være nødvendig :-)

Da vil jeg anbefale både deg og TS om å revurdere kostholdet deres. Man skal virkelig ikke måtte hive i seg store doser coffein eller sukker for å kunne prestere på trening. En frukt i garderoben og et måltid innabords skal holde for folk flest.

TS sier selv at hun har nok protein i kosten. Det er ikke noe i veien for å ta tilskudd sv protein men som jeg sa: om kostholdet er bra nok er det ikke noe poeng.

At man ikke behøver koffein, andre ymse stimulanter eller ekstrakter eller å bøtte ned med karbs før trening er jeg enig i. Men det jo ikke tvil om at koffein er prestasjonsfremmende eller at folk flest presterer bedre med noen kjappe karbs til trening.

At man ikke behøver koffein, andre ymse stimulanter eller ekstrakter eller å bøtte ned med karbs før trening er jeg enig i. Men det jo ikke tvil om at koffein er prestasjonsfremmende eller at folk flest presterer bedre med noen kjappe karbs til trening.

Enig der. Men det er fortsatt ikke nødvendig å bruke noen av disse som et kosttilskudd. Et eple og en espresso for eksempel.

Hovedpoenget mitt er ikke å si at alle kosttilskudd er tull, men at effekten av det generelt er vesentlig mindre enn både et godt kosthold og en god treningsplan så jeg vil få fram at det er det TS bør legge fokuset på.

Det er mer relevant om hu for eksempel legger om til tunge baseøvelser 6-8 reps enn maskiner 15 reps enn om hun bruker den eller den multivitaminen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...