Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Som os sier. En plan som er lett å følge og ikke koster så mye.

Ønsker ned 10 kg og har siden oktober gått på lavkarbo.

Syntes d e vanskelig å følge,da jeg ikke har mulighet å kjøpe alt slags mulige ingredienserz

Kan noen hjelpe meg ? Har hørt om biorytme dietten Og lurer på om det kan være noe for meg.

Men å sitte opp en kostholdsplan er noe jeg ser på som utrolig vanskelige :(

Nylig begynt å trene.

Så pleier. Varme opp med en protein Shake innabords,aminosyre drikke under trening.

Håper noen gidder å hjelpe meg :)

Takk ❤️

Fortsetter under...

hvor mange kalorier? hva liker du å spise?

selv ligger jeg unna alt som har diett eller kur i navnet, jevnt underskudd er det som funker for meg.

jeg vil anbefale å skrive ned alt du spiser og drikker i 2 uker, spis det som er normalt for deg uten å tenke slanking.

hvis du logger det på myfitnesspal eller lignede nettside blir det veldig lett og oversiktlig.

da vil du selv se hvor "skoen trykker".

Det som er greia her er at du nok ender opp med å få standardtips - og det er ikke noe i veien med dem. Spis 1,5g protein per kg kroppsvekt, mellom 0,5g og 1g fett per kg kroppsvekt, og ta sånn ca resten fra karbo. Da er du på god vei. Lag av mat du liker å spise, men pass på å få omega-fettsyrene dine (en spiseskje om dagen).

Vil du ha mye mer detaljert enn det er løsningen å gå for en flink PT. Selv vi som har trent lenge og vet hva kroppene våre trives med bruker often en trener for å få objektive tilbakemeldinger og det nyeste av det nye på kostholdsfronten - og selv da får vi som regel ikke "menyforslag" ;)

Annonse

en pt kan nok sine saker, men en ernæringsfysiolog er enda bedre, og mest sannsynlig billigere :) snak med en slik så får du fort en kostholdsplan. jeg annbefaller deg også å kanskje lage 2 sånn at du kan bytte på fra uke til uke, men som er like sunne :)

Enig med Rangvald , ønsker du "mainstream-tips og mattips" kan du få masse her :) Ønsker du et spesialtilpasset program, snakk med en ernæringsfysiolog.

Og som Stine1986 sier. Spiser du "riktig mat" men feil mengder, kommre du ikke store veien :p

veldig mye fett både i nøtter, laks(fet fisk) og egg.

tips vedr egg kan være å bruke mer eggehvite enn plommen, da det er i plommen fettet ligger :)

caliente , det er vel likså greit å ta proteinshaken etter trening? :) Ellers er vel aminosyrer litt oppskrytt med mindre du f.eks går på periodisk faste.

Billige og gode kilder til protein :

Kjøp 2kg pakninger frosne kyllingfilet, egg, og kjøttdeig / karbonadedeig på tilbud :)

Driver å lager en sjæl jeg, (uten att det går så forbaska bra :p)men her er noen tips: Cottage cheese m/alt mulig rart egentlig, jeg foretrekker banan. Tunfiskomelett, gotta have em proteins som jeg bruker å si. Ellers så er det mange ferdige oppskrifter øverst på sia :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...