Gå til innhold

Mobilitet/ bevegelsestrening


Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har noen gode tips/programmer for økt beveglighet i spes hofteleddsbøyer og setemusklatur.. Er ekstremt stram i musklaturen og sliter med gode løfteteknikker så nå må det gjøres noe før jeg går videre i styrketreningen. Blir økt fokus på beveglighet + core.

Er det noen som har erfaringer på dette hos naprapat? skulle gjerne hatt noen til å hjelpe meg igang med øvelser og lage en plan på dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Lurer på om noen har noen gode tips/programmer for økt beveglighet i spes hofteleddsbøyer og setemusklatur.. Er ekstremt stram i musklaturen og sliter med gode løfteteknikker så nå må det gjøres noe før jeg går videre i styrketreningen. Blir økt fokus på beveglighet + core.

Er det noen som har erfaringer på dette hos naprapat? skulle gjerne hatt noen til å hjelpe meg igang med øvelser og lage en plan på dette:)

Hei

Jeg har gått naprapat i forbindelse med en vond lysk. Dette kom pga rar aktivering og stram setemuskultur.

Fikk der flere øvelser for aktivering + tøe øvelser for rumpa.

Her er en del øvelser:

- (På denne linken må du bla så og si helt i bunn) http://prehabtrening.no/ovelser/

-

-

- http://www.dbtv.no/3457302834001#Vil_du_ha_sprettrumpe_m%E5_du_huske_disse_triksene

Har også en øvelse jeg fikk der, men den har jeg aldri sett på YouTube før. Så kan alltid få den filmet. Den er fin for aktivering blant annet.

Ellers så tror jeg du kan komme deg i gang selv med en god oppvarmingsdrill og fokus på å tøye rumpa (link nr.2).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Squats, rocking squats, runners stretch, side-lunge, priformis-strekk (gjerne på ball, lettere å justere), downward dog, camel-stretch, pigeon og ymse diverse andre yoga-øvelser :)

Jeg har slitt med mye det samme selv, og har fått fryktelig mye utav aktiv strekking (hold i noen sekunder, resett, hold i noen sekunder, reset, osv) kombinert med noen mer statiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du duckfeet? Altså føtter som peker overdrevent utover?

Kan hende du er en butt-gripper (dysfunksjon i glute maximus som medfører at de nesten alltid er sammentrukket). Kan føre til anterior femoral glide og kroniske strammheter i hofte, Sacroilliac dysfunksjon m.m. Ikke minst vil også alle øvelser som involverer fremovertiltet bekken bli et problem og kan føre til stygge ryggproblemer om det ikke adresseres.

Never dette da det ikke er så ofte man møter noen med kronisk stramme hamstrings, og grippingproblematikk kan være årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...