Gå til innhold

Anbefalte innlegg

(Prøver meg på en overskrift som tiltrekker folk:p )

Har et problem når det gjelder beintrening, mer spesifikt rumpetrening. Har trent opp knallgod kontakt med rumpen, men venstre side henger langt bak høyre. Når jeg prøver å stramme venstre gluteus maximus på samme måte som med høyre, opplever heller vondt i halebeinet, som om det ligger litt i veien for muskelen.

Merker ellers lett at hamstrings tar over jobben, men tror selv dette skyldes latskap med tøying siste tiden. Men at halebeinet gjør vondt bekymrer meg.

Det synes faktisk nå at høyre del av rumpen er større enn den venstre. Ønsker å rette dette opp.

Spørsmålet er som følger: skyldes problemet mobilitet, eller er det mulig at jeg har en slags skjev stilling i bekkenet?

Kan jeg gjøre noe mer med dette enn å jobbe med kontakten, i så fall hva, eller bør jeg ta en tur å få noen til å se på det?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29758-rumpeball-frustrasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som Kjetil sier, video hadde vært gull.

Ellers vet vi at bekkenleddstrøbbel og redusert glutesfyring går litt hånd i hånd (begge vil kunne føre til det andre). Smertene du kjenner i halebenet vil jeg tro er IS.leddet ditt eller leddbåndene rundt det. Dette blir bare ren synsing, kom gjerne med en video så kan vi se om det er noe teknisk å pirke på.

Som Kjetil sier, video hadde vært gull.

Ellers vet vi at bekkenleddstrøbbel og redusert glutesfyring går litt hånd i hånd (begge vil kunne føre til det andre). Smertene du kjenner i halebenet vil jeg tro er IS.leddet ditt eller leddbåndene rundt det. Dette blir bare ren synsing, kom gjerne med en video så kan vi se om det er noe teknisk å pirke på.

Det her er visstnok noe som ikke kun gjelder en spesifikk øvelse, men "alle" øvelser TS utfører.

Annonse

Det her er visstnok noe som ikke kun gjelder en spesifikk øvelse, men "alle" øvelser TS utfører.

Fikk ikke med meg dette. Siden det er gjennomgående for mange øvelser kan vi vel anta sikkert at det ikke bare er noe teknisk rusk. Tipper denne er vanskelig å knekke over nett og en tur til noen som kan undersøke korsrygg, bekken og hofte skikkelig er en fornuftig løsning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...