Gå til innhold

America ! Fuck yeah !


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oh shit... om en trodde at 2012 osv var skrap, så blir dette nytt lavmål!

Selv om jeg er litt revet mellom det fakum at dette er tull, og det faktum at historien den bygger på er egentlig bare fiction så sånnsett er det jo en "ok story" synd folk tror den er "Based on a true story"

Håper de tar med at han blir 900 år gammel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh shit... om en trodde at 2012 osv var skrap, så blir dette nytt lavmål!

Selv om jeg er litt revet mellom det fakum at dette er tull, og det faktum at historien den bygger på er egentlig bare fiction så sånnsett er det jo en "ok story" synd folk tror den er "Based on a true story"

Håper de tar med at han blir 900 år gammel.....

Og jeg som trodde dette kom til å være midt i blinken for ateistcrowden... De tar jo faktisk en av de mest kjente bibelhistoriene og lager sanseløs og tåpelig 2012-style Hollywood-katastrofeaction ut av det! Er ikke det egentlig fenomenalt blasfemisk? :p

Jeg gleder meg i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som trodde dette kom til å være midt i blinken for ateistcrowden... De tar jo faktisk en av de mest kjente bibelhistoriene og lager sanseløs og tåpelig 2012-style Hollywood-katastrofeaction ut av det! Er ikke det egentlig fenomenalt blasfemisk? :p

Jeg gleder meg i hvert fall!

Det er temmelig fenomenalt blasfemisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh shit... om en trodde at 2012 osv var skrap, så blir dette nytt lavmål!

Selv om jeg er litt revet mellom det fakum at dette er tull, og det faktum at historien den bygger på er egentlig bare fiction så sånnsett er det jo en "ok story" synd folk tror den er "Based on a true story"

Håper de tar med at han blir 900 år gammel.....

Tror nok denne vil gjøre det svært skarpt, særlig "over there". Mange evangeliske kristne som kommer til å valfarte til kinoene. Føg med på dekning i Norge i Dag, www.idag.no. De kommer til å sprute i trusa over denne filmen.

Og hyggelig å se Jennifer Connolly igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om du har hørt noe særlig på dette showet, men Matt (from Oslo) har ringt inn veldig mange ganger under forskjellige navn, stemmer og unnskyldninger for å trolle programmet.

Haha, nei har bare hørt klipp her og der fra showet, men blir som regel så oppgitt at jeg må bare slutte. Er jo akkurat de samme tullingene hele veien.... "Herp Derp i dont understand what theory mean or what evolution is, therefore YAHWEH!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei har bare hørt klipp her og der fra showet, men blir som regel så oppgitt at jeg må bare slutte. Er jo akkurat de samme tullingene hele veien.... "Herp Derp i dont understand what theory mean or what evolution is, therefore YAHWEH!"

Jeg anbefaler deg herved å høre på det på podcast, det er diskusjoner som ofte har mye høyere nivå enn de beste diskusjonene her i forumet. Det er bare de mest kontroversielle klippene som kommer på youtube.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nrk.no/verden/livstids-fengsel-for-_bagateller_-1.11367198

Du blir 3 ganger domfelt, og du vet selv hva som skjer i de statene det gjelder.. Sorry, du burde brukt nøtta bedre.. Er litt hard her, men folk velger selv sin egen skjebne når det kommer til livstid i fengsel (ja det finnes alltid unntak)... Om du har barn osv som skriker etter å se deg igjen burde man tenkt over hvor egoistisk man var som ikke tenkte på de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nrk.no/verden/livstids-fengsel-for-_bagateller_-1.11367198

Du blir 3 ganger domfelt, og du vet selv hva som skjer i de statene det gjelder.. Sorry, du burde brukt nøtta bedre.. Er litt hard her, men folk velger selv sin egen skjebne når det kommer til livstid i fengsel (ja det finnes alltid unntak)... Om du har barn osv som skriker etter å se deg igjen burde man tenkt over hvor egoistisk man var som ikke tenkte på de ;)

Ikke akkurat det samfunnsøkonomisk beste alternative å bure inn småtyvene på livstid framfor andre måter å få de sysselsatt eller rehabilitert. Det er ikke akkurat gratis å holde noen i fengsel på livstid, å må ses opp mot hvorfor de er der. (Nå snakker vi små kriminalitet som i artikkelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rehabilitering? Hvem vil egentlig ansette folk som gjør ugjerninger gang etter gang? Og ingen blir dømt til livstid i fengsel i USA for småkriminalitet begått EN gang. Vis gjerne til eksempler hvis du har utenom artikkelen, tror ikke det er gjort verdens beste research der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rehabilitering? Hvem vil egentlig ansette folk som gjør ugjerninger gang etter gang? Og ingen blir dømt til livstid i fengsel i USA for småkriminalitet begått EN gang. Vis gjerne til eksempler hvis du har utenom artikkelen, tror ikke det er gjort verdens beste research der..

Nå snakker vi selvfølgelig om "three strikes" her, ikke en gang. Men slik som noen i artikkelen som har gjort mindre kriminalitet i ungdommen og så blir tatt for noe i voksen alder ender opp i livstid. (Nå snakker vi ikke vold/drap) men f.eks noen gram hasj, lånt en bil, osv. Ja det står jo i artikkelen. Det vil kost langt mer å ha de innelåst over hva vi her hjemme anser som bagateller, en hva det ville kostet OM de kom seg noenlunde på fote igjen. Nå tenker jeg rent kost/nytte av å måtte ta ansvar for et voksent menneske livet ut vs. hva personen faktisk sitter inne for.

En annen ting som er verdt å se på her er jo andelen mørkhudede i fengselet, å da spesielt opp mot andelen i samfunnet de kommer fra. Så er det nok ikke til å stikke under en stol at samfunnsforskjeller, lediggang og mangel på utdanning skaper framtidige fengselsfugler, samt det som kan virke som en noe urettferdighet for loven hva hudfarge gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at det ikke alltid kommer bra ut, men så er loven lik for alle. Og rett er ikke alltid rett. Jeg er enig i at det ikke er en perfekt satt opp lov, men hvis vi ser litt bort fra pengene, så hjelper det til mindre kriminalitet, noe som er et stort problem. Angående mørkhudene i fengsel er det et stort problem ja. Bottom line: Stay out of trouble! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...