Gå til innhold

chin ups


Elliot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ville rådet deg til å prøve litt forskjellige grep på pullupsene dine, men også prøve å fokusere mer på den eksentriske delen av øvelsen, samtidig som du prøver å "presse" brystkassa di mer opp.. Pleier iallefall å funke for de fleste. Får du brystkassa mer opp mot stanga tar det iallefall mye mer på ryggmusklaturen for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville rådet deg til å prøve litt forskjellige grep på pullupsene dine, men også prøve å fokusere mer på den eksentriske delen av øvelsen, samtidig som du prøver å "presse" brystkassa di mer opp.. Pleier iallefall å funke for de fleste. Får du brystkassa mer opp mot stanga tar det iallefall mye mer på ryggmusklaturen for meg..

Ja dette skal jeg prøve å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start alltid bevegelsen med og trekke skuldre ned og bak. Starter du bevegelsen med armene vil du i hovedsak bruke armer, og skuldrene vil også komme i en unaturlig posisjon. Tenk at du har en brusboks mellom skulderbladene som du skal klemme sammen, tenk også på og trekke deg opp med albuene - mens du "knekker" stanga. Tommel bak stanga hjelper også på litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Jeg vil råde deg til å lage Elliot's spørsmålstråd :D

2) Chins er hovedsaklig en bicepsøvelse. Pullups aktiverer rygg i større grad.

Begge er jo i hovedsak en rygg øvelse mens chins vil aktivere mer av latissimus dorsi og biceps, og pullups vil aktivere mer av rhomboideus og biceps brachialis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...