Gå til innhold

Ned 6 kg!


Anbefalte innlegg

Jeg vil ned 6 kg fortest mulig helst!

Tror du vis jeg sykler 4 - 7 mil hver dag nå fremover, spiser sunt selvfølgelig, hvor lang tid vil dette ta da?

Også et til spørsmål, vis man har en nerve i klem i ryggsøylen eller noe med halebeinet ( vet ikke hva det kan være for og være helt ærlig, men ømt er det)

Går dette over av seg selv med mye trening og sunt kosthold?

Har hatt det i 2 mnd, men har mildet med mye trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe. Jeg vil også ned 8 kg fort... Men jeg vet at det ikke er en sunn og fornuftig løsning så jeg ser for meg å gjøre dette på ca 6+ mnd. Da kan jeg samtidig bli litt sterkere i tillegg og få strammet opp kroppen litt da dette ofte har en større virkning på utseende enn selve vekt nedgangen.

Regn selv ut hvor mye du forbrenner med og uten treningen og hvor mye du inntar av kalorier. Legg deg så på et moderat underskudd (feks. 300 kalorier/dag) tren styrke og kardio 3-5 ganger i uka så vil du bli sterkere og slankere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sex kilo är ganska mycket, med mindre du är en väldigt stor person som måste gå ner i vikt snabbt av hälsomässiga skäl så låter det inte som en bra idé. Jag tänkte mycket på vikt förr, och att om jag kunde gå ner x antal kilo så skulle jag känna mig komfortabel osv. Det är inte ett bra tankesätt. Mitt tips till dig är att hellre sätta upp ett konstruktivt mål, något du vill klara av eller genomföra som inte fokuserar så mycket på hur många kilo du väger men hellre vad du kan prestera. Signa upp för ett marathon eller sykkellöp. Klara av dubbelt så många pushups eller pullups som du gör idag, men vad du än gör... Gå inte runt och stressa med att gå ner i vikt, stressen gör det bara svårare och utan att veta något om dig så är jag säker på att du ser bra ut precis just nu! lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ned 6 kg fortest mulig helst!

Tror du vis jeg sykler 4 - 7 mil hver dag nå fremover, spiser sunt selvfølgelig, hvor lang tid vil dette ta da?

Også et til spørsmål, vis man har en nerve i klem i ryggsøylen eller noe med halebeinet ( vet ikke hva det kan være for og være helt ærlig, men ømt er det)

Går dette over av seg selv med mye trening og sunt kosthold?

Har hatt det i 2 mnd, men har mildet med mye trening :)

Hvis du sykler 4-7mil hver dag vil det da deg uendelig lang tid.

Lamme norton gikk igjennom en studie hvor han snakket om hvordan overdreven cardio ødela forbrenningsanlegg helt, spesielt på kaloriunderskudd.

Langvarig og fungerende vektnedgamg må følge ttt prinsippet, ting tar tid, hvis du starter uten å gjøre noe cardio i det hele tatt, og ligger 100kcal under forbrenningsanlegg din hver dag, når du da når et platået kan du senke litt til, etterhvert legger du til litt cardio, ikke over 20-40min, og enda mindre i begynnelsen, hver gang du når et platå, helt til du er hvor du vil være.

For la oss si at du ikke spiser mer enn 600 kcal, og sykler 7mil hver dag. ( eksempel)

Du går mye ned i begynnelsen, men etterhvert stopper du opp, og hva skal du gjøre da? 20mil og 200kcal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant, men jeg lytter til kroppen noe som jeg er veldig flink til!:)

Det jeg gjør er og sykle 5 - 7 ganger i uken og ligge på en diett på 1800 - 2000 kcal per dag. Og har forresten gått ned 1 kg allerede. ;)

Men ja sånn tar tid og det vet jeg veldig godt, en drømmekropp som er sunn og tipp topp stand er ikke noe man får over natten, sånn tar tid med mye trening og sunn ren mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant, men jeg lytter til kroppen noe som jeg er veldig flink til!:)

Det jeg gjør er og sykle 5 - 7 ganger i uken og ligge på en diett på 1800 - 2000 kcal per dag. Og har forresten gått ned 1 kg allerede. ;)

Men ja sånn tar tid og det vet jeg veldig godt, en drømmekropp som er sunn og tipp topp stand er ikke noe man får over natten, sånn tar tid med mye trening og sunn ren mat :)

Kom tilbake når du slutter å gå ned i vekt selv med 1000kcal om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til at i en studie med personer som løp over en time, sammenlignet med de som løp 60mx5 intervaller forbrenner dobbelt så mye fett med dette. Samtidig som det tar laaangt mindre tid.

Ja det høres veldig logisk ut, men vil først komme i form og deretter får kiloene komme etter, er ikke så mye igjen nå nå er det bare 5 kg igjen ;)

HILSEN FETTRULLEN :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil legge til at i en studie med personer som løp over en time, sammenlignet med de som løp 60mx5 intervaller forbrenner dobbelt så mye fett med dette. Samtidig som det tar laaangt mindre tid.

Greit å legge til at årsaken er intensiteten, puls og div div. Når en løper 3 timer havner man i en gjevn rytme som er innenfor komforsonen, men når en jobber med intervaller er man hele tiden på vei ut av komforsonen og presser maks (Rett på meg om jeg sier noe feil).

Ja det høres veldig logisk ut, men vil først komme i form og deretter får kiloene komme etter, er ikke så mye igjen nå nå er det bare 5 kg igjen ;)

Du vil nok komme fortere i form med intervaller også. Just sayin. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oky takk for inspirasjon folkens! :)

Jeg skal begynne og ta noe intervaller innimellom syklingen, er bare så gøy og sykle nå fortiden i dette fine været og nyte solen =)

Du må gjøre akkurat det du føler for. Ingenting er rett eller galt. Er bare når du gir inntrykk for at du har det så travelt så er det lett å begynne diskusjonen rundt hva som er mest effektivt. Om sykling er det som får deg til å føle deg bra så sykle i vei i det tempoet og den avstanden du ønsker.

Lykke til. :giggle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...