Gå til innhold

Sliter Max med søthunger


BENINA

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lurer på om noen kan fortelle meg en bra måte å bli kvitt søthunger.

Trener mye men kommer ikke ned i fettprosenten og det er enkelt og greit fordi jeg har for lite kalorier underskudd.

Det kommer av søthunger...og mangel på viljestyrke!

Sjokolade er min verste fiende.

Syntes det er skikkelig kjipt at dette ødelegger så mye for meg, og jeg klarer ikke få skikkelig bukt med det.

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du kan eventuelt prøve Krom tabletter. skal dempe søttsuget

http://www.life.no/life/produkter/krom1/life_krom.ecp

nå snakker eg kunn av erfaring- ikke forsking.

Kjørte "lav carbo diett" i 2011. brukte krom. spist eikke noe søtt på 8 måner :)

kjenner igjen det du skriver, og skal til å skaffe meg krom imorgen (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig dag ser slik ut:

Frokost kl 06 2 skiver glutenfritt brød m feks vita gulost uten smør

Lunsj 250 g salat m skinke, litt fetaost og en ta balsamico olje

Mellommåltid Frukt hvis ikke trene, gresk yoghurt hvis trene

Middag 1 vanlig middagsporsjon m 200g karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig i Wok, eller m ris, gmsalat, grønnsaker - litt forskjellig

Kvelds 2 brødskiver eller gresk yoghurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har ett godt tips eller to-tre.

Når hungeren begynner og undre, send tlf til 1900... Neida, for real, prøv dette neste gang.

-Puss tenner - det skal hjelpe ganske mye.

-Gå deg en tur hvis du har muligheten. Ikke bare kommer du deg ut og får frisk luft, men med litt musikk eller en å snakke med så glemmer man fort søtsaker.

-Ta deg en frukt eller grønnsak du liker.

-Rydd. Det er som regel ALLTID noe å rydde ;)

En annen ting som kan hjelpe er hvis du er i et forhold, så sier du bare rett ut at du sliter med å slutte med godis, og at du vil ha mindre sukkerholdig mat/godis i huset, og at du setter pris på om h*n kan spise det utenfor ditt syn.

Håper og tipper du klarer dette. Lykke til ;)

Ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for tips, kjøpt krom og begynte ta det i går.

Har og handlet inn mat med litt mer fett.

Men, jeg skal spise magert pålegg som feks lettost? Hva er egentlig poenget når man allikevel skal ha mer fett?

Og hva med smør? Kjøpte meierismør i går for jeg var litt inne på tanken på om jeg skal prøve meg på ytterligere lavkarbo.. Men da må jeg bestemme meg helt og holdent først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var utrolig glad i søtsaker før, sjokolade, kake, dessert osv osv. Kjørte et år eller noe med ganske striks lavkarbo (maks 25 gram om dagen), spiste atkinsbarer osv for å overleve. Poenget er hvertfall at jeg da ganske raskt ble avvent av den ekstreme lysten på søtsaker. Nå spiser jeg mer moderat "vanlig" sunt, men har fremdeles ikke spesielt lyst på kaker eller desserter lenger, vanlig mat holder stort sett lenge. Så mitt tips er egentlig å kjøre en "avvenning" på seg selv før man prøver å eventuelt normalisere seg etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg la om til lavkarbo så har jeg så og si ikke hatt søtsug. Med en gang kroppen min fikk mer proteiner og fett så forsvant suget og jeg var sjokoholiker de luxe. Nå holder det med litt frukt i hverdagene(er det jeg har cravings på da det er så friskt og godt) og i helgene spiser jeg litt mørk sjokolade og lager mye sukkerfri bakst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...