Jump to content

BENINA

Members
  • Content Count

    33
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by BENINA

  1. Haloo.. Jeg lurer på om noen her er gode på disse flotte greiene man får opp på feks suunto klokker. Trener slavisk med klokken min på, og har alltid som mål å få høyest mulig PTE.. Uten at jeg helt vet hva dette er, men jeg ser jo at recoverytid øker i takt med høyden på denne. Jeg har satt inn klokken med at jeg har ett treningsnivå på PTE 6,0 ca - som tilsvarer at jeg trener 4-5 timer i uken, og er godt trent. det vil jeg påstå at jeg er. Men, når jeg trener annet enn løping så får jeg sjeldent PTE over 3,5... på løpeturer er jeg aldri under 4.0 uansett om jeg løper 5 km eller 10 km. Jeg antar at dette henger sammen med pulsen? At jeg ved saltrening og styrketrening ikke har puls på over 80% av max i gjennomsnitt hele økten. Det har jeg jo på løping. Er det noen som har tips til hvordan jeg evt kan få pulsen høyere ved andre typer trening, slik at jeg får mer ut av det? Det er når det virkelig er tungt, og litt kombinasjon med feks push up og knebøy med vekter at jeg får opp puls på vekttrening.. eller burpees og utfall.. eller, ja dere skjønner. Jeg har som mål å få ned fettprosenten min enda litt til, den var på 24,5 sist jeg målte den men har det meste sentrert over magen, rumpe og lår så jeg må jobbe litt mer med dette.
  2. Hei og hå! Jeg hadde en laperaskopisk operasjon for 3 uker siden, og har løfteforbud i 1 mnd etter operasjon.. Jeg er livredd for brokk, og har markløft-rekord på 105 kg, under gåturen i dag så begynte jeg tenke på om jeg noen gang kommer til å tørre løfte så mye igjen... Nå er jo bukveggen min svekket etter laperaskopi, mener å ha lest at det tar 9 mnd (eller var det 9 uker) før bindevevet i arrene har normal styrke.. Jeg kjenner at jeg har blitt svakere og er relativt utålmodig etter å begynne løfte litt igjen, er jo egentlig bare en knapp uke igjen av løfteforbudet men jeg kan da aldri i verden begynne rett på å nitrimme magen? Noen med erfaringer?
  3. BENINA

    Mageøvelse

    Hm, det skjønte jeg ikke.. hvordan ser du at det er ment 45%? Og gjelder det da alle? At tallet egentlig er prosenten? sånn som markløft tar jeg jo 105 kg så der er jo over målet allerede, men tenker at det får bare være - beina er bra men armene og coremuskler trenger masse jobb fremover...
  4. BENINA

    Mageøvelse

    I morgen starter jeg med nybegynner programmet til Norges Styrkeløft forbund, og der står det bare øvelse: Magen... 3 x 30. Situps eller hva? Også er startvekten på benkpress 45 kg - 6 repetisjoner.. men jeg har jo trent styrke i flere uker og klarer ikke mer enn max 40 kg på flere repetisjoner. Lønner det seg da å ha hjelper som hjelper med stangen, eller gå ned på vekten?
  5. Hm, jeg tenker ofte at jeg ikke klarer presse meg nok på benkpress feks, og jeg gir meg alltid før jeg kjenner at jeg ikke får stangen opp igjen uten hjelp, dvs jeg klarer sikkert å maxe på 1-3 rep til. Tror nok jeg kan få i meg mer proteiner ja, jeg prøver følge kosten til Silje mariela også men det er lagt opp på en litt for klein måte for meg i så måte at man ikke skal spise frokost før 2 timer etter man har stått opp osv og det kan ikke jeg som jobber som sykepleier, jeg trenger absolutt å få i gang systemet kl 6 om morgenen.
  6. ok - forklar meg? Failure i isolasjonsøvelser?
  7. Hei! Jeg har fulgt 12 ukers programmet til Silje Mariela i en del uker nå, men ramlet helt av på 7. uken etter å ha gått på vekten og så at jeg ikke hadde tatt av ett gram. For meg er vekt rimelig viktig, så jeg har nå en periode trent mer cardio og litt mindre styrke, og øker stadig i styrken rundt på kroppen. Armene derimot virker det som om jeg bare ikke får til å bli sterk i.. Jeg vet rett og slett ikke helt hva jeg driver med når det kommer til armene. Jeg får til 40 kg benkpress, men klarer da ikke så mange repetisjoner.. og det ergrer meg, for jeg har liksom stagnert. Jeg får til roing med 45-50 kg, smithmaskin er jeg ei KLØNE på og får ikke til stort fler kg enn 20.. nedtrekk går fint med 45 kg. Som eksempler da. jeg plages med overarmene mine, de er fortsatt kjipe å se på og jeg lengter etter fremgang men er usikker på hvordan jeg skal få det til. På alt annet har jeg økt mye, og er veldig fornøyd.
  8. Takker for tips, kjøpt krom og begynte ta det i går. Har og handlet inn mat med litt mer fett. Men, jeg skal spise magert pålegg som feks lettost? Hva er egentlig poenget når man allikevel skal ha mer fett? Og hva med smør? Kjøpte meierismør i går for jeg var litt inne på tanken på om jeg skal prøve meg på ytterligere lavkarbo.. Men da må jeg bestemme meg helt og holdent først.
  9. En vanlig dag ser slik ut: Frokost kl 06 2 skiver glutenfritt brød m feks vita gulost uten smør Lunsj 250 g salat m skinke, litt fetaost og en ta balsamico olje Mellommåltid Frukt hvis ikke trene, gresk yoghurt hvis trene Middag 1 vanlig middagsporsjon m 200g karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig i Wok, eller m ris, gmsalat, grønnsaker - litt forskjellig Kvelds 2 brødskiver eller gresk yoghurt
  10. Heisann! Jeg lurer på om noen kan fortelle meg en bra måte å bli kvitt søthunger. Trener mye men kommer ikke ned i fettprosenten og det er enkelt og greit fordi jeg har for lite kalorier underskudd. Det kommer av søthunger...og mangel på viljestyrke! Sjokolade er min verste fiende. Syntes det er skikkelig kjipt at dette ødelegger så mye for meg, og jeg klarer ikke få skikkelig bukt med det. Tips?
  11. men da scanner den jo ikke skikkelig??
  12. Jeg har ingen tro på det, var på Elixia for litt siden og tok en ny scann etter å ha trent en lengre periode og da var det ingen PT tilstedet.. så da slapp vi løs på Tanita-vekten alene.. Og ved å trykke på enten Atletisk eller normal så kommer man ut med å ha helt ulik fettprosent, og helt ulike mål på alt.. det eneste som stemte var vekten, den var lik på målingene. Og da skjønner jeg ikke helt - fettprosenten og muskelmassen er nå vel samme om du er enten den ene eller den andre kroppsbygningen og skal ikke variere om du velger den ene eller den andre type kropp på vekten. Anbefales visst tatt uten mat først ja, for om man har inntatt noe med mye fett tidligere på dagen så kan fettprosenten bli feilaktig høy.
  13. Slettet nok ikke appen fordi jeg ikke fikk svar, men fordi jeg ikke er helt sikker på konseptet.. Selv om jeg skjønner jo at som litt eldre enn 20 år så virker det som det å treffe folk utendørs er dødfødt.. ikke en gang på treningssenteret er det mannfolk eldre enn 25 som ikke er å trener med damene sine
  14. vært en snartur på sukker.no - der var det mest sexmeldinger, og en del raringer.. Tinder derimot fikk jeg ett greit inntrykk av, men jeg oppfattet det andre veien.. Fikk match med menn og sendte dem en melding.. fikk aldri svar. Så da var jeg vel ikke pen NOK da.. men grei nok til å sveipe til høyre allikevel. Slettet appen etter bare ett par dager, for det gav meg svært lite.. satser på å treffe på noen ute i hverdagen i stedet selv om jeg er så sjenert ovenfor de fleste at jeg sannsynligvis bare kan glemme det.
  15. Nyseparert og på lavbudsjett dame på 170 cm søker pent brukt treningstøy str M/S. Gjerne kompresjonstights
×
×
  • Create New...