Gå til innhold

Arbeidsmarkedet = Fu**ed?


ronniba

Anbefalte innlegg

Indiska for min del var jeg så uheldig at arbeidsplassen min ble lagt ned. I denne jobben driftet jeg en butikk for et firma, med alt det innebærer. Vi drev en reisende butikk så jeg var på reis 6 måneder i året. Plutselig en dag uten store forvarsler blir butikken lagt ned og jeg satt igjen uten jobb. Er jeg kresen fordi jeg har litt forventninger til hvilke jobber jeg vil ha? Eller er det litt som Keegil sier "bedre" at jeg bruker litt tid for å finne en jobb jeg faktisk kan trives i og er kvalifisert til å gjøre, slik at jeg ikke opptar en plass kun for å finne en annen jobb? Det er sikkert andre som hadde fått den jobben som VIL være der.

Jeg har "bare" vært arbeidsledig 1 måned, så mange mener at jeg ikke har rett til å klage. Personlig mener jeg at klagingen min er sunt nettopp fordi det viser at jeg vil ut av situasjonen og tilbake i jobb. (Nå skal det sies at jeg allerede nå søker mye bredere for å komme meg i en jobb)

Og som du sa tidligere så får man enkelte krav av NAV når man får sosialstønad. Jeg får dagpenger i de 3 første månedene fordi jobben la ned arbeidsplassen min, og selv han (konsulenten min) sier at det er lurt å søke på jobber jeg er kvalifisert til de to første månedene, og heller ta det man kan få hvis man innen den tid ikke har funnet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville heller spadd møkk og vasket dasser enn å jobbe som telefonselger. Det jævligste jeg har vært med på i hele mitt liv! Få betalt 100 kr timen for å bli skjelt ut, og lure gamle damer til å kjøpe ting de ikke trenger.

Different strokes for different folks! Mange trives relativt godt i slike stillinger, og det er heller ikke alle selgerstillinger som innebærer telefonsalg. Timelønn brukes også ofte i kombinasjon med provisjon, og du kan tjene svært godt helt avhengig av hvor flink du er. Å være flink innebærer heller ikke nødvendigvis at du må lure folk, hverken gamle damer eller andre, de flinkeste er ofte de som både tror på produktet og som er ærlige og reale. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Different strokes for different folks! Mange trives relativt godt i slike stillinger, og det er heller ikke alle selgerstillinger som innebærer telefonsalg. Timelønn brukes også ofte i kombinasjon med provisjon, og du kan tjene svært godt helt avhengig av hvor flink du er. Å være flink innebærer heller ikke nødvendigvis at du må lure folk, hverken gamle damer eller andre, de flinkeste er ofte de som både tror på produktet og som er ærlige og reale. ;)

Jeg solgte skrapelodd (pakker til 200-2000 kr) som man kunne vinne en sydentur på. Pengene gikk til inntekt for en meget luguber "veldedig" organisasjon. Fikk direkte beskjed om å gå på eldre mennesker, siden de er lette å overtale (pga ofte demens osv). Var provisjonsbasert, men fikk jo bare 0-3 salg pr skift så det var snakk om 0-70 kr ekstra. Som sagt, helt jævlig! :D

Har også solgt Chess-abonnement. Det var bittelitt bedre, men ikke mye.

Men ja selvfølgelig, hver sin smak! Jeg er ingen selgertype, og er egentlig ganske glad for det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte skrapelodd (pakker til 200-2000 kr) som man kunne vinne en sydentur på. Pengene gikk til inntekt for en meget luguber "veldedig" organisasjon. Fikk direkte beskjed om å gå på eldre mennesker, siden de er lette å overtale (pga ofte demens osv). Var provisjonsbasert, men fikk jo bare 0-3 salg pr skift så det var snakk om 0-70 kr ekstra. Som sagt, helt jævlig! :D

Har også solgt Chess-abonnement. Det var bittelitt bedre, men ikke mye.

Men ja selvfølgelig, hver sin smak! Jeg er ingen selgertype, og er egentlig ganske glad for det! :D

Når jeg var 16 år så solgte jeg noe blad for narkomane, og da solgte jeg også til et par venner av familien. De så ALDRI snurten av bladene, purret mange ganger uten hell. Halvt år senere var firma borte. Merkelig det der ;)

Jeg jobbet også en gang for Viasat, noe som var helt ok, men jeg likte ikke måten man ringer på. Hei, det er (navnet ditt), er det (navnet til potensiell kunde). Grunnen til at jeg ringer deg.... bla bla bla.

Men, en type salgs-stilling der man blir oppringt av kunden selv hadde vært mye bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...