Gå til innhold

Min treningsplan fremover. Innspill?


Mathilde

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 26 år som har trent veldig aktivt i ett år. I begynnelsen gikk det mest på gruppetimer, men har nå fått øynene opp for tung styrketrening.

Jeg er 62 kg, og utfra Inbodytest så er jeg over normalen ifht muskler. Men jeg har langt igjen....

Jeg er ganske nybegynner på trening med frivekter og jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Det er så utrolig mange forskjellige programmer og teorier, og jeg blir egentlig bare forvirra. Mitt ønske er å få større og mer definerte muskler, og gå ned i fettprosent. Jeg er vant til å trene mye (ca 5 dager i uka).

Har dere noen forslag å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar :)

Er det viktig å ta grunnprogrammet først? Og er det nok øvelser der? Ser f.eks basisøvelsen markløft mangler... Men det er kanskje ikke så viktig? Og hvis jeg følger et slikt program kan jeg supplere med andre øvelser? Og trene andre ting i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du vil ha med markløft så er det bare å legge det inn neders hvor det er åpne felter, og du han også endre på øvelsene som allerede er der, jeg la selv til markløft i min. men ellers er det ett bra sammensatt program, men du kan selvfølgelig legge til de øvelsene du vil i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vant til å trene seks dager i uka men da variert mellom tunge og lette økter. Vet ikke om dere syns det er for mye? Har etter råd fra dere tenkt å begynne på RYP grunnprogrammet. Men en dag i uka går jeg på X-fit trening og den timen er jeg veldig avhengig av. Er dette dumt å gjøre i tillegg til grunnprogrammet?

I tillegg kunne jeg tenke meg å velge corebar eller puls som gruppetime i stedet for cardioen som hører til RYP. Er dette dumt? Mandag velger jeg yoga som en helt rolig økt, og for å trene smidighet. Lørdag helt treningsfri...

Planen sånn den ser ut nå er:

Mandag: Yoga

Tirsdag: Starter på RYP grunnprogrammet

Ondag: Cardio

Torsdag: X-fit (Eller Total som det blir kallt på senteret mitt. Er så avhengig av den timen)

Fredag: RYP grunnprogram

Lørdag: Hvile/restitusjon

Søndag: RYP grunnprogram.

Tilbakemeldinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RYP er et veldig greit program. Vet om mange, meg selv inkludert som har hatt gode resultater av dette. Kardio er jo også greit å få med, men du sier lite om hva du ønsker å oppnå så blir litt vanskelig å bedømme. Skal du legge på deg, ned i vekt, få bedre kondisjon, hvor lang er kardio økten, intensitet og sist men ikke minst; hva skal du gjøre? Løpe, svømme, zumba? Personlig ville jeg kuttet ut de andre øktene og heller kjørt en ekstra kardio økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullkropp 3 dager i uken med fokus på baseløft.

Reps antall kan med fordel varieres gjennom uken. Eks. Dag1:15rep. Dag2:10rep. Dag3:5rep

Gjør det enkelt, ingen grunn til å kjøre masse disco øvelser i starten.

Neste steg kan være en to splitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først, takk for svar :)

Målet er å bygge muskler, ned i fettprosent, og generelt bedre form. Vektmessig så er jeg helt innenfor normalen.

Har temmelig god kondisjon så jeg trenger mer på styrkefronten. Cardioen på onsdag er en 55 minutters Corebartime. Intervaller med høy puls. Hard økt. Crossfiten er jo styrke kombinert med høy puls der også.

I dag tok jeg 10MR test for å forberede meg til RYP programmet. Gleder meg til å komme i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...