Gå til innhold

Min treningsplan fremover. Innspill?


Mathilde

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 26 år som har trent veldig aktivt i ett år. I begynnelsen gikk det mest på gruppetimer, men har nå fått øynene opp for tung styrketrening.

Jeg er 62 kg, og utfra Inbodytest så er jeg over normalen ifht muskler. Men jeg har langt igjen....

Jeg er ganske nybegynner på trening med frivekter og jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Det er så utrolig mange forskjellige programmer og teorier, og jeg blir egentlig bare forvirra. Mitt ønske er å få større og mer definerte muskler, og gå ned i fettprosent. Jeg er vant til å trene mye (ca 5 dager i uka).

Har dere noen forslag å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar :)

Er det viktig å ta grunnprogrammet først? Og er det nok øvelser der? Ser f.eks basisøvelsen markløft mangler... Men det er kanskje ikke så viktig? Og hvis jeg følger et slikt program kan jeg supplere med andre øvelser? Og trene andre ting i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du vil ha med markløft så er det bare å legge det inn neders hvor det er åpne felter, og du han også endre på øvelsene som allerede er der, jeg la selv til markløft i min. men ellers er det ett bra sammensatt program, men du kan selvfølgelig legge til de øvelsene du vil i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vant til å trene seks dager i uka men da variert mellom tunge og lette økter. Vet ikke om dere syns det er for mye? Har etter råd fra dere tenkt å begynne på RYP grunnprogrammet. Men en dag i uka går jeg på X-fit trening og den timen er jeg veldig avhengig av. Er dette dumt å gjøre i tillegg til grunnprogrammet?

I tillegg kunne jeg tenke meg å velge corebar eller puls som gruppetime i stedet for cardioen som hører til RYP. Er dette dumt? Mandag velger jeg yoga som en helt rolig økt, og for å trene smidighet. Lørdag helt treningsfri...

Planen sånn den ser ut nå er:

Mandag: Yoga