Gå til innhold

Hva ligger fettprosenten min på og hvor langt ned må jeg?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er veldig individuelt. Det er lett å bli mentalt fucka av kun å spise mat som står på et ark dag ut og dag inn i XX-uker. Det er ikke for alle. Det tok en god stund før hodet mitt ble normalt igjen etter den prosessen.

Sammenlignet med....å spise bittelitt mer fancy mat, men holde på tre ganger så lenge?

Sorry, men jeg tror ikke det var at du hadde en hard diett, men at du gikk såpass langt ned i fettprosent, som var grunnen. Jeg kan selvsagt ta feil, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenlignet med....å spise bittelitt mer fancy mat, men holde på tre ganger så lenge?

Sorry, men jeg tror ikke det var at du hadde en hard diett, men at du gikk såpass langt ned i fettprosent, som var grunnen. Jeg kan selvsagt ta feil, men...

Det er mulig, men jeg snakker også for de som ikke skal konkurrere, men leve med en grei fettprosent året rundt. Skjønner forøvrig ikke helt hva diskusjonen går ut på nå. Jeg sa bare at det var hardt og ikke nødvendigvis er for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig, men jeg snakker også for de som ikke skal konkurrere, men leve med en grei fettprosent året rundt. Skjønner forøvrig ikke helt hva diskusjonen går ut på nå. Jeg sa bare at det var hardt og ikke nødvendigvis er for alle.

Poenget mitt var bare at 8% ikke er for folk flest - og faktisk ikke veldig sunt. Sikkert en kombinasjon - hverken hard diett eller lav fettprosent er noe for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere alle tar feil, jeg ble rippa med ipa øl. Drakk ipa 1 -2 IPA øl med kveldsmiddagen gjennom hele sommeren. Styrken klarte seg utmerket. Ble mange grillfester og gjennom sommeren.

Spis helle for å prestere bedre, tror jeg de fleste hadde blitt mer happy med hvordan de kommer til å se ut med tiden. Men igjen så betyr det at man må prestere bedre og mer, i form av kvalitet og kvantitet.

Feks en som bare løper, vil muligens ikke se så bra ut som en ønsker.

en som bare bygger muskler, vil kanskje ofte føle at man er litt sånn halvfeit og musklene gjemmer seg under fettet. Mens en som driver en god kombinasjon av muskelbygging, blir sterkere for hver uke/måned, samtidig blir raskere til å løpe fortere, får bedre kondisjon. Dette er typisk de som ser best ut, er sterkest og spiser hva de vil og fortsatt har den sixpacken som hele vår generasjon er på jakt etter. (når du endelig har fått den, så tenker jeg man, ja var det verdt det? Du kan heller ikke gå rundt å vise den, ser jo bare dumt ut, ikke sant?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører du det Tiwas? Vi tar feil; lav fettprosent er for alle, er lett og SKÅL

Heeeelt på siden, så hadde Lyle MacDonald et forsøk for mange år siden der han sammenlignet en lavkarbo-, "normal"-karbo- og øl+pizza-diett. Jeg husker ikke om øl og pizza kom først eller på andre plass. Morsom måte å illustrere at kalorier er alfa og omega. Men...jeg tror jeg holder meg til en diett som metter i stedet for å gå på en b-vitamindiett :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer nå på om noen med peiling på seiling kunne tippet fettprosenten min og evt hvor mange kilo jeg må ned for å få den berømte sixpacken (vain). Og hvor stort kalori underskudd jeg må ha og over hvor lang tid :)

Ønsker selvfølgelig å miste minimalt med muskelmasse og styrke. Styrken vet jeg kommer fort tilbake igjen uansett, er verre med muskelmassen ;)

Vil tippe mellom 15 og 20 %, men det er vanskelig å anslå da det er store individuelle variasjoner

Er veldig individuelt hvor mye folk må ned for at magerutene skal synes. Selv har jeg synlige mageruter selv om jeg er godt over 15 %.

Hvor stort underskudd du må ha og hvor lang tid det kommer til å ta kommer an på hva målet ditt er.

1) Hardt og brutalt, eller

2) sakte men sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig individuelt hvor mye folk må ned for at magerutene skal synes. Selv har jeg synlige mageruter selv om jeg er godt over 15 %.

Ikke sant? Mine kalipermålinger på magen og obliques (hoftekam) har ikke endret seg nevneverdig fra 8-12%. Det er først rundt 12% ting begynner å legge seg lengre frem, og underarmene mine ser fremdeles ganske rå ut.

Og...når det gjelder underarmer, så er jo det et sted man ikke akkurat blir smellfeit heller...så om man først skal ta bilde av kun èn kroppsdel, så er nok det (bortsett fra tærne) et av de mest intetsigende :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...