Gå til innhold

Beste frokost og beste kveldsmat på biorytmediett... Kjør debatt!


Anbefalte innlegg

Etter å ha stagnert på periodisk faste, skal jeg prøve biorytmedietten. Spent på hvordan det blir å spise minimalt med karbs tidlig på dagen, og heller øke mengden på kvelden. Veldig motsatt av hva jeg har kjørt tidligere, så dette blir spennende! :)

Ønsker derfor tips om deres favoritter til frokost og til kvelds! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, så det der :) Men der var det mye praktiske ting om dietten, og eksempel på alle måltider :) Jeg kunne tenkt med en tråd med oppramsing av oppskrifter, uten noe mye annet snakk. Og da helst utelukkende bare frokost og kveldsmat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost har jeg ofte en boks mager kesam med ett rødt eple i biter oppi og 50 gram pepperoniskinke.

Kvelds har jeg ofte 100g jasminris blandet med 50-60g glutenfri fin kakemiks, vaniljesukker og to egg. Bland med litt melk og stek som lapper i panna. Sukkerfrit blåbærsyltetøy oppå, digg ass. Proteinpulver og/eller magert kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mager kesam med bær høres veldig bra ut! Det er jo en favoritt fra før :)

Men det blir nå endel karb? Er vel en 25g karb i kesamen, også en del i bær.. Dere går ikke for tilnærmet 0karb til frokost altså?!

Jeg tror det blir rundt 30g karb? Men jeg har ikke regnet så mye på det :)

På kvelden spiser jeg mer enn dobbelt så mye karb og for min del skal jeg ikke ligge på nærmere 0 karb til frokost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor begynte dere med biorytme? Føler dere at det fungerer?

Jeg begynte når kona fikk opplegg av Børge, mye av det han skriver virker fornuftig. Og etter jeg kuttet ned på karbs tidlig på dagen føler jeg meg mye mer opplagt på jobb, og er ikke søvnig på ettermiddagen som jeg var før. Sover også mye bedre om nettene. Våkner mindre og sovner raskere når hodet treffer puten. Er ned i fettprosent og opp i alle løft:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører litt uhøytidelig biorytme selv for tida, og vil si at det jeg synes er optimalt er noen egg til frokost, med kaviar, som omelett eller liknende, og en (god) havregrøt til kvelds. Eventuelt pannekaker som blir nevnt over her, gjerne på havregryn. Selv om du ikke spør etter det, kan jeg legge til at en type salat med en svær proteinkilde og litt brød er god deal-middag!

Hvis man da i tillegg øker størrelsen på måltidene x5 i forhold til det du fikk i hodet da jeg skrev egg, salat og havregrøt, så har du jo en fin periodisk faste-liknende diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...