Steffen! Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 hei. jeg leser div plasser på internett at kreatin forbedrer restitusjonen. vil det redusere tiden man er stiv/støl/vondt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løven Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Fant ut at eneste løsning var å trene musklene oftere. Trente før med lange pauser mellom muskelgrupper (type en uke) og var alltid støl som faen, etter at jeg byttet over til et mer helkroppsprogram har jeg ikke vært støl en gang. Steffen! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zmurph Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Nei, du blir ikke mindre støl av kreatine. Å trene oftere og ikke like hardt slik løven sa kan funke. Steffen! 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fitnesspuuzen Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Kreatinin minsker ikke stølhet Vær flink å strekk ut, også kan du tilsette fersk ingefær i maten, DET hjelper fakstisk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XtrM Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Kreatin kan vel korte restitusjonstiden ut ifra det jeg har lest, og selv erfart.. Men jeg har for det meste fått i meg kreatin gjennom pre-workout.. så ikke helt godt å si om det var kreatinen eller de andre stoffene som fungerte for meg Uansett, her står litt grei info om kreatin http://fitnessbloggen.no/11-grunner-til-a-bruke-kreatin/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nickvaage Skrevet 16. mars 2014 Del Skrevet 16. mars 2014 Kreatinin minsker ikke stølhet Vær flink å strekk ut, også kan du tilsette fersk ingefær i maten, DET hjelper fakstisk Tøying hjelper marginalt mot stølhet, opp gjennom tiden så kommer det støtt og stadig flere og flere studier som viser til at tøying blir mindre og mindre viktig. Personlig har sløyfet jeg å tøye ut for halvannet år siden og man merker strengt talt ikke noe forskjell i det hele tatt. Det blir også sagt at tøying (da med høyere intensitet) kan gjøre deg enda stølere. At det på sikt kan forebygge skader skal jeg ikke uttale meg om, men jeg har ikke sett hvor det vises til at det reduserer totalt antall skader. http://www.forskning.no/artikler/2009/april/218841 Årsaken til at du blir støl er fordi proteiner i musklaturen blir skadet, og du river i stykker dem såkalte "Z-linjene" - linjene som er små proteinene ligger til vanlig i et fint mønster i musklaturen. men når du er støl, så ligger proteinene ujevnt. Det fører til at du kjenner smerte i musklaturen og det kan være tyngre å benytte seg av muskelen. Du kan sammenligne det med en strikk, det er mye lettere å strekke en jevn strikk, enn en strikk som er krøllet sammen! Det finnes ingen vidundermidler for å få ting til å gro noe særlig fortere, det er selvfølgelig diskutert frem og tilbake om enkelte tips og triks, men om det er noe som fungerer så er det marginalt - det eneste kan være enkelte ting som reduserer smerten, men selve sårene vil ikke gro noe fortere uansett hva du foretar deg. Gi kroppen den tiden du trenger og tren andre muskelgrupper når du er støl. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.