Gå til innhold

"Fitnessforstyrret"


Anbefalte innlegg

Kjære Fitnessnora.

Fint at du meddeler at du også har skjønt at du er forstyrret. For det har jeg skjønt fra dag en jeg leste bloggen din og så de utallige upclose bildene av matorgier fra iherb, samt bilder av den kakaofargede "konkurranseformen".

Jeg er håper virkelig at du får proffesjonell hjelp med tankene dine og at du en dag kan nyte mat, trening og livet for øvrig med et vennlig smil vendt mot ditt indre....at du opplever det å bare være til som meningsfylt uten å se tilbake på hva du har prestert av oppturer og nedturer...at du en dag blir like sterk i psyken din som du er musklene.

post-22881-14440970590245_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var et eksempel dratt ut av rumpa, ikke noe mer. At noen har kommet seg over spiseforstyrrelser ved hjelp av trening og kosthold er det vel ingen tvil om, men når noen trekkes mot sceneformen og ikke klarer å godta offseasonformen blir det nok problemer.

Sammenlikningen er relevant nok den i den forstand at det begge deler er ting som krever ting av både kropp og psyke, min innvending er bare at det for de aller fleste slike ting så er det en forhåndsscreening der man enten får beskjed om at dette er tøft på forhånd, eller faktisk screenes ut i form av vurdering av personlig egnethet. Fitness har jo tidligere blitt fremstilt ekstremt rosenrødt, med bare koselig blogging og hveldi flink. Da er det jo ikke så rart at en del som er tilknyttet det føler at de ønsker å ha en motreaksjon.

Det er ganske mye som tyder på at trening og sunt kosthold er positivt i mange sammenhenger, dette er jo også noe som forskes på- men fitness er jo langt mer enn det, og ikke spesielt sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjenopprette et fornuftig forhold til mat og trening har absolutt alt å gjøre med bedring fra spiseforstyrrelser. Det gjøres imidlertid gjennom kognitiv terapi og anbefalinger administrert av kvalifisert helsepersonell innen både konvensjonell medisin og psykiatri, og ikke gjennom fitness, brunkrem og iHerb administrert av Coach™.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du lest hele tråden hadde du fått svar på det;) Men ja,det skal hu

Jeg leste tråden, og det var derfor jeg spurte. Fikk det ikke til å stemme at hun er forstyrret, men likevel presser videre en ny runde med diett. Hvorfor ikke ta noen skritt tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gjenopprette et fornuftig forhold til mat og trening har absolutt alt å gjøre med bedring fra spiseforstyrrelser. Det gjøres imidlertid gjennom kognitiv terapi og anbefalinger administrert av kvalifisert helsepersonell innen både konvensjonell medisin og psykiatri, og ikke gjennom fitness, brunkrem og iHerb administrert av Coach™.

Dette ^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.kjendis.no/2014/02/19/kjendis/fitness/trening/deff/konkurranse/31905887/

Og med det fikk vi enda mer fordommer mot kroppsbygger og fitnessmiljøet. Drittartikkel og drittblogg, selv om tanken er god.

Hah, dette tror jeg har forsvinnende lite å si. Jeg har ikke hørt 1 person utenfor fitnessmiljøet som har nevnt slike ting som et ledd i å kritisere fitness eller liknende, eller for den saks skyld fordommer rettet mot å trene og spise sunt. Utstrakt bruk av doping og enkelte menneskers tilknytning til kriminell virksomhet derimot, da snakker vi, om man er bekymret for fitnessmiljøets omdømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...