Gå til innhold

Kalorier, trening og kosthold


nyttliv89

Anbefalte innlegg

Jeg lurer bare på om min hypotese er riktig. Hvis jeg trener og forbrenner ca. 500 kalorier, kan jeg da med god samvittighet spise 300 kalorier med hva jeg vil på kvelden da? Om jeg vil kose meg?

Jeg trener 3-5 ganger i uken, og om jeg da en dag i uken utenom lørdag vil kose meg litt med noe vil jeg gjerne kompensere med trening. Men det er kanskje ikke slik det funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er nye nedgang på kort tid, men med ditt utgangspunkt er det å regne med å gå fortere ned enn en normalvektig - på en annen side skal/"burde" ikke vektnedgang gå på bekostning av om en klarer å fungere i hverdagen.

Så du mener jeg kan kose meg med 300 kalorier en dag om jeg forbrenner 500 kcal på trening? På lørdager spiser jeg 2000-2200 kalorier forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjør det det?

Ja gjør det det?

Er 300kcal fra sjokolade det samme som 300kcal fra brokkoli?

Kalorimessig er det likt, det er riktig - akkurat som 1kg bly veier like mye som 1kg fjær

MEN kroppen setter da i gang litt forskjellige prosesser - på lik linje som 1kg fjær og bly vil se litt forskjellig ut... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dagens mikronæringsstoffbehov er dekket så ser jeg ikke hvordan 300 kcal brokkoli skal være bedre kroppskomposisjonsmessig eller helsemessig enn 300 kcal fra brus.

Jeg skulle ønske kroppsbyggerne hadde rett når de sa at man ikke skal spise karbs på kvelden, men jeg har dessverre ikke sett noen dokumentasjon som tyder på at man kan spise seg mer fit ved å fokusere på detaljer som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dagens mikronæringsstoffbehov er dekket så ser jeg ikke hvordan 300 kcal brokkoli skal være bedre kroppskomposisjonsmessig eller helsemessig enn 300 kcal fra brus.

Jeg skulle ønske kroppsbyggerne hadde rett når de sa at man ikke skal spise karbs på kvelden, men jeg har dessverre ikke sett noen dokumentasjon som tyder på at man kan spise seg mer fit ved å fokusere på detaljer som dette.

Karbs blir jo omgjort til energi, og om den så ikke blir brukt blir den lagret til , heh, senere.

Derfor er det bedre med proteiner som du kan nyttiggjøre deg av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dagens mikronæringsstoffbehov er dekket så ser jeg ikke hvordan 300 kcal brokkoli skal være bedre kroppskomposisjonsmessig eller helsemessig enn 300 kcal fra brus.

Jeg skulle ønske kroppsbyggerne hadde rett når de sa at man ikke skal spise karbs på kvelden, men jeg har dessverre ikke sett noen dokumentasjon som tyder på at man kan spise seg mer fit ved å fokusere på detaljer som dette.

Hvis du ikke forstår at forskjellig type mat vil starte forskjellige prosesser i kroppen så er det ikke stort mer å diskutere

Jeg sier ikke at man blir feit av karb på kvelden, hvis du forsto det slik har du misforstått meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke forstår at forskjellig type mat vil starte forskjellige prosesser i kroppen så er det ikke stort mer å diskutere

Jeg sier ikke at man blir feit av karb på kvelden, hvis du forsto det slik har du misforstått meg :)

Men spiller det noen rolle at det startes forskjellige prosesser i kroppen? Det interessante er vel om disse forskjellige prosessene gir bedre helse, prestasjonsevne eller kroppkomposisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...