Gå til innhold

Sen mat


Ollepusen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere som sier det er totalinntaket som gjelder, ikke tidspunkt, har dere noe å vise til på dette? Hvor har derer det fra? Jeg har hørt at forbrenningen minsker ved søvn og at det ikke er ideelt å spise etter kl 20. Men jeg aner ikke om dette stemmer, så vil gjerne ha noen pålitlige kilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som sier det er totalinntaket som gjelder, ikke tidspunkt, har dere noe å vise til på dette? Hvor har derer det fra? Jeg har hørt at forbrenningen minsker ved søvn og at det ikke er ideelt å spise etter kl 20. Men jeg aner ikke om dette stemmer, så vil gjerne ha noen pålitlige kilder :)

Kroppen forbrenner likt hele tiden. Den er NOE lavere om natten fordi kroppen bygges opp igjen og går til restitusjon, men det er uansett det totale kalroriinntaket som avgjør om du går opp eller ned i vekt.

Så har du bitte små variabler som om om du røyker, større om du trener, hva trening og etterforbrenning, hvor mye muskler du har da muskler brenner fett(mer muskler mer fettforbrenning) osv osv.

Poenger er: Man kan spise når pokker en vil så lenge det totale inntaket ikke er mer enn du forbrenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...