Gå til innhold

Svak av kardio?


Morrissey

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette spørsmålet er besvart før, men om det er det så kan denne tråden slettes.

Kan man bli svakere av å trene kardio selv om man trener styrke? Trener som oftest styrketrening, men kunne tenkt meg å prøve ut gerilljakardio en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange faktorer spiller inn her. Men for å bli sterkere, trenger man naturligvis nok mat. Hvis man ligger i grenseland på matfronten og bruker opp kalorier på cardio, så sier det seg selv at det går utover styrken.

Men hvis du spiser mer, og passer på at du restituerer nok, så er det selvsagt ikke noe stress å trene litt kondisjon. Sunt for kropp og sjel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kort svar: Nei.

Ref. Michael Phelps

Er han spesielt sterk? Ikke særlig bøs værtfall :)

Når det gjelder trådstarters spørsmål, så vil jeg tro at kondisjonstrening i form av geriljakardio ikke er noe problem dersom kcal inntaket er på plass slik som Myr sier. Verre blir det med langdistanseløping og lignende. Man må selvfølgelig prioritere etter egen målsetning. Hvis man trener for å bli så sterk som overhodet mulig, ville jeg ikke trent noe særlig kardio. Trener man for å komme i generelt god form, vil det ikke være dumt å kjøre litt kardio i tillegg til styrke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...