Gå til innhold

orker ikke snakke om kosthold hele tiden......


Jaffa86

Anbefalte innlegg

jeg har lyst til å lufte en problemstilling med dere....

vi er tre venninner som har holdt sammen siden barneskolen, på veien er vi blitt sterke individer med forskjellige meninger, og godt er det ;)

vi treffes ikke så ofte lengre og har derfor en fast date i mnd, noe som funker fint... da prater vi om alt mulig som jenter gjør. og da også ofte mat og trening...her er vi veeelig forsjellige.

A: trener mye, spiser moderat lavkarbo, masse kjøtt og ikke sukker, studere idrett

B: trener lite, spiser litt av alt

C: trener i perioder, vegetarianer, og hopper på alt av detox, raw, kaloritelling osv

hver for oss er jo ikke dette noe problem, det kommer først når vi kommer sammen og C, gjerne vil prate om siste nytt på helsefronten, gjerne fra VG...

dette er slitsomt for oss andre, som faktisk nå bare unngår temaet...da vinklingen ofte blir at person C vil prøve noe nytt, siste er jo 5:2......, og vil ha oss til å si at dette høres supert ut, når det egentlig ikke er det vi/ jeg mener.....dette fører også til at A og B , f.eks. foretrekker å spise middag før vi møtes....

så bør vi ta problemet med roten? å si at det er ubehagelig å snakke om det...eller si at jeg støtter ikke ditt valg i 5:2 dietten, eller ditox med inntak av sitronvann i 10 dager... saken slik jeg ser det er at hun er litt lost for tiden, hun har gått ned mye på Raw-mat, men nå gått opp en del...så hun prøver vel bare å finne ut av det....ved å prøve alt...burde jo ikke være vanskelig for meg å ta det opp med henne, siden jeg kjenner henne så godt...men det er rart med det... :/

kanskje ikke dere ser helt problemet, men nå er det bare slitsomt.....føles som det bare er te og vann som kan serveres uten at det skal diskuteres ...(satt litt på spissen)

takk for alle synspunkt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi selv har hatt problemet da det fort blir et problem å diskutere trening og kosthold når gjengen består av 2 i millitæret, ei med anoreksi, ei som trener hver dag og ei som nerder og fester. Da har man forskjellige meninger, men vi legger samtalen til andre ting og sparer trening/kostholdsnakket til de forskjellige i samme miljø. Vi har jo masse annet og snakke om, så kanskje dere kan prøve la hele greia ligge og diskutere verdensproblemer?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...