Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tar opp til 75 kg i mark (165cm høy, 70 kg, trent "tungt" i ca 8 måneder) og klarer det forsåvidt greit uten å glippe eller ha andre problemer under løftingen. Men; jeg har begynt å ha litt vondt i fingrene - ikke under trening men ellers, og det plager meg litt. Jeg har ikke prøvd å ha mikset grep fordi jeg har villet trene opp styrken i fingrene men det ser ikke ut til å gi seg. Jeg bruker ikke hansker eller stropper eller andre hjelpemidler, har litt problemer med å bruke kalk fordi jeg får allergisk reaksjon.

Hva er fordelene med mikset grep, og bakdelene? Når er det lurt å bytte - eller bør jeg unngå det? Er det noen som har erfaring med dette? Eller andre tips til øvelser jeg kan bruke for å styrke grepet? Har begynt å teste ut farmers walk men får vondt i nakken av dem...

Takknemlig for tips :)

Fortsetter under...

Jeg tar opp til 75 kg i mark (165cm høy, 70 kg, trent "tungt" i ca 8 måneder) og klarer det forsåvidt greit uten å glippe eller ha andre problemer under løftingen. Men; jeg har begynt å ha litt vondt i fingrene - ikke under trening men ellers, og det plager meg litt. Jeg har ikke prøvd å ha mikset grep fordi jeg har villet trene opp styrken i fingrene men det ser ikke ut til å gi seg. Jeg bruker ikke hansker eller stropper eller andre hjelpemidler, har litt problemer med å bruke kalk fordi jeg får allergisk reaksjon.

Hva er fordelene med mikset grep, og bakdelene? Når er det lurt å bytte - eller bør jeg unngå det? Er det noen som har erfaring med dette? Eller andre tips til øvelser jeg kan bruke for å styrke grepet? Har begynt å teste ut farmers walk men får vondt i nakken av dem...

Takknemlig for tips :)

Er det i fingerleddene eller i huden du har smerter?

Annonse

Og

hvis du ser nøye etter, så ser du at disse er plassert i håndflaten ;)

(joda, du har arrector pili, men det er for å bevege hårsekkene... og du har dem i huden... jeg ignorerer derfor disse)

m31.jpg

Artikkelen er om træler, men tipsene som blir gitt gjelder også for å unngå unødig belastning på fingrene.

http://crossfitgva.com/calluses-and-hand-care/

Tommelgrep, drareimer, mixed grip og kalk vil redusere behovet for å klemme eller holde for hardt i stanga og kan kanskje hjelpe.

Men... Hva er egentlig "poenget" med å ikke bruke mixed? Jeg får ikke til å løfte med vanlig grep. Glemte meg og prøvde å dra opp og det gikk faen ikke. Så bytta jeg til mixed, og tok 5 på rappen. Mye bedre. Skjønner jo at man vil trene grep osv, men min erfaring er at grepet henger etter i forhold til øking av vekter... Og DET gidder ikke JEG ihvertfall :)

Men... Hva er egentlig "poenget" med å ikke bruke mixed? Jeg får ikke til å løfte med vanlig grep. Glemte meg og prøvde å dra opp og det gikk faen ikke. Så bytta jeg til mixed, og tok 5 på rappen. Mye bedre. Skjønner jo at man vil trene grep osv, men min erfaring er at grepet henger etter i forhold til øking av vekter... Og DET gidder ikke JEG ihvertfall :)

Får du lik belastning hvis du holder hende ulikt? ;)

Alltid praktisk å trene opp det svakeste leddet hvis målet er å unngå skader.

Annonse

Får du lik belastning hvis du holder hende ulikt? ;)

Alltid praktisk å trene opp det svakeste leddet hvis målet er å unngå skader.

Det er sant, men bytter på grepet såklart :) Jeg bare spør utav nysgjerrighet her, om det er noen fordeler med å ikke bruke mixed :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...