Gå til innhold

Vondt i skulder under løping.


General91

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Får også dette, ofte etter 5-6 km. Snodig. For meg minnar det mest om sting/hold, pleier ofte å starte i høgre side, og så forflytta seg oppunder ribbeina og tilslutt opp i skuldra. Pleier stort sett å hjelpe å strekke ut den sida, løfte armen over hovudet og springe sånn 1-2 min ( i slike stunder eg eg glad eg stort sett joggar på tomme skogsvegar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hold og/eller evt luft.

Hold er jo et medisinsk mysterium. Der må man bare finne sin egen metode. Jeg løper alltid med noe i handa da jeg er plaget av hold. Ute er det som regel en stein, inne på mølle er det nøkler. Det fungerer for meg.

Når det gjelder å unngå hold så kan man la vær å ikke spiser tett på økten. Ikke drikker kaffe. Ikke tygge mye tyggis.

Det er ikke noe konkret svar på hva som vil fungere. Man må prøve seg frem.

Å lære god pusteteknikk kan også muligens være fordelaktig for å ikke få hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å les deg opp på løpeteknikker, har desverre ikke noe link liggende, men veit det fins ulike tips.. :) Har også vert borti en kompis som har slitt med det du nevner Hulder.

over lengre distanser merket iallefall han kompisen at ettersom han ble utslitt av løpingen, ble løpestilen veldig tung, brukte hel veldig mye/ tunge steg, og prøvde veldig å "løfte seg opp" med å presse opp brystkassa og opp med skuldrene, såkalt bedre" holdning". Han tok en prat på treningssenteret, der det endte med at han løpte et godt stykke, så kom dei bort å "evaluerte/hjalp" med hva som kan være årsaken..

Svaret var enkelt for han. Han stresset seg opp, og fekk noe lignende hold/sting i skuldrene når han ble sliten. Fekk litt tips om løpestil, pusteteknikk, "avslappet holdning".......

kan være en tanke?

Groenhaug nevner pusteteknikk, dette trur eg også kan kanskje være en grunn?.. No er eg ikke noe som helst spesiell god på dette.. Men av egen erfaring håper eg noe av det ovenfor kan hjelpe! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del har det lite med intensiten i springinga å gjere, kan like gjerne skjer (og skjer faktisk oftare, når eg tenker meg om) i f.eks nedoverbakkar der eg har moderat innsats. Eg har også tenkt på luftforflytning, kan minne eindel om det. Trur desverre det er lite å gjere, sånn anna enn standar hold-forbyggande tips som nevnt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...