Gå til innhold

Lage min egen PWO


Bønna

Anbefalte innlegg

En blanding av at PWO produkter ofte er dyrt, og de fleste er laget for å gi ekstra pump på trening, så tenker jeg å lage min egen :)

Jeg ønsker å bruke denne før intervall/tabata/bootcampøkter også, så derfor er det ønskelig med noe melkesyrehemmende, og beta alnine kan vel til en viss grad hjelpe til her. Foreløpig er oppskriften:

Koffeintablett (200mg) (skal da svelges seperat, ikke blandes i PWOn :p)

BCAA (7200mg)

Elektrolytter (er i BCAA'n som jeg har kjøpt)

Beta alanin (3200mg)

(kreatine monohydrat 5000mg, men lurer på om jeg skal ta den etter trening istedet)

Synspunkter på hvordan den ser ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merker ikke noen signifikant forskjell på om jeg tar kreatine før eller etter trening, eller på morgenen for den del :) Det er vel også kommet flere rapporter på at det er ikke viktig når man tar det på dagen, bare man er noenlunde konsekvent, som Aurelius påpekte tidligere her :)

Er dog fortsatt interessert i syn på PWOen min, om det er noe mer som bør være med? På en annen nettside, var det nevnt L-citrulline og L-carnitine, men vet ikke hvor mye utslag det har? Evt andre ting? Synspunkter på dosering mottaes også med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror rett og slett at veldig få folk har prøvd å sette sammen noe selv og stort sett har kjøpt ferdig.

Jeg har eksperimentert med litt forskjellig og har endt opp med at jeg tar beta-alanine, koffein, kreatin(varierer litt når jeg har dette da) og taurin før trening.

Der de to viktigste for at jeg skal få litt ekstra piff er beta-alanine og koffein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piffen er godt ivaretatt med koffein og beta alanine ja :)

Elektrolytter er det jo også, så væskebalansen skal være i boks :)

Er mest mtp utholdenheten og melkesyrehemmende stoffer, jeg er litt usikker. Har lest meg fram til at Citrulline Malate/L-Citrulline kan hjelpe mot melkesyredannelse. Så har bestilt meg Citrulline Malate.

Bestilte meg også L--Carnitine, for det kan hjelpe til med å utnytte energi fra fett. Litt mer skeptisk til denne, men Citrulline Malate føler jeg kanskje var noe som kan være godt egnet til den PWO'en jeg trenger til cardio/tabata økter :)

Så da blir oppskriften jeg skal prøve:

Koffeintablett (200mg) (skal da svelges seperat, ikke blandes i PWOn :p)

BCAA (7200mg)

Elektrolytter (er i BCAA'n som jeg har kjøpt)

Beta alanin (3200mg)

Citrulline Malate (2000mg)

L-Carnitine (1500mg)

kreatine monohydrat 5000mg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte alle nootropicsene og stimulantene de hadde på bulkpowders og laget eget pulver. Skulle jeg gjort noe annerledes tror jeg kanskje jeg hadde reseptert noe greier til meg selv og malt det opp og hatt i mixen. Acetyl-L-Carnitine har hvertfall sin plass. Samme med L-Tyrosine og koffein. Glucoronenactone og DMAE eller hva de tnå heter merket jeg ingenting av, selv om jeg tok 5g av hver på tom mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar beta-alanin kun i den hjemmelagde PWO'en, og den tar jeg før trening :)

Trener 6 dager i uka, 4 x styrke, 2 x cardio type intervall/tabata/boowcamp

Det bør i grunn gå greit å ta det 6 ganger i uken, men i grunn så bør du ta det hver dag. Slik som kreatin. Effekten man vil ha fra beta-alanin er nemlig ikke akutte. Bør vel også nevnes at doseringen skal ligge mellom 3.2-6.4g hvis jeg husker riktig, men hvis du merker noe effekt ved 3.2g så er det nok bare til å kjøre på videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...