Gå til innhold

Fritidsproblemer som sykemeldt


Astriiiixxx

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis diagnosen er utbrenthet, så kan jo en av rotårsakene være en umettelig trang til å hele tiden være på farten, gjøre noe, se noe, oppleve noe? Kanskje meditasjon, mindfulness og det å kunne tilbringe noen timer i eget selskap uten å gjøre noenting som helst er nettopp "hva legen foreskrev"? ;)

veel, min umettelige trang til å alltid ha full fart har muligens noe med at hodedoktor mistenker at denne ungen har adhd og er smålig bipolar, og om jeg ikke får bevegd meg og ikke får ny inputt i hodet titt og ofte, så vet jeg at jeg går rett i kjellern. Og går jeg i kjellern vil det bli mye vanskligre å komme tilbake på jobb:/ hodet mitt er et tog som går i full rulle hele tiden, og jeg har ikke mulighet til å skru det av, uansett hvor hardt jeg prøver dessverre:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dette på penest mulig måte, for det er skikkelig Oslo-skryt; Men jeg har aldri helt forstått det når Oslo-folk lurer på hva de skal finne på i byen. Ta deg en tur til verdens rumpekvise - Steinkjer, og se hva manglende muligheter er ;-)

Nå skjønner jeg det jo sånn at du bør ta det rolig og gjøre ting som funker bra, og ut fra egen erfaring vet jeg det er lett å bli sittende hjemme, sove lenge, gjøre nada og la seg selv forfalle. Det er okei å gjøre det en dag innimellom også, men det er bra å komme seg ut litt :)

Ta meg deg nevnte bikkjer og rusle en tur i marka. Gå på biblioteket og lån deg en litt for stor bok, ta så med nevnte bok på en koselig café og bestill deg en abnormt stor kopp te - les. Den neste er kanskje litt mer for tards som meg som synes det kan være koselig; Ta en tur til et sted hvor det finnes barn som leker fritt (no pervy intentions), og bare se på deres lek og hør på latteren (don't make it weird!).

Om du føler for å holde deg hjemme så ta tak i en gammel hobby eller start med noe helt nytt. Da jeg lå deprimert kjøpte jeg meg en fiolin. Det er en fin ting å holde på med når man er alene vel og merke. Forfining av tegneskills og øving av sangteknikk var også ting som fikk hodet bort fra tankene for en stakket stund.

Bare finn de tingene som gir -deg- overskudd, og hold deg til de :) Gi beng i perfeksjoniststevet folk driver med på Facebook og gjør ting som gjør -deg- glad :)

Jeg ekke Oslo-folk, æ e en fordømt nordlænning fra Tromsø, som fikk et merkelig innskudd om at Oslo var plassen å bo. Når jeg er hjemme har jeg ikke noe problem å finne på noe. Men her i storbyen er det så mye rart, og jeg har vært opptatt med å jobbe så og si hele tiden siden jeg flyttet ned hit for snart tre år siden, så jeg vet liksom ikke helt hva som skjer her sånn foruten om det vanlige som skjer alle plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veel, min umettelige trang til å alltid ha full fart har muligens noe med at hodedoktor mistenker at denne ungen har adhd og er smålig bipolar, og om jeg ikke får bevegd meg og ikke får ny inputt i hodet titt og ofte, så vet jeg at jeg går rett i kjellern. Og går jeg i kjellern vil det bli mye vanskligre å komme tilbake på jobb:/ hodet mitt er et tog som går i full rulle hele tiden, og jeg har ikke mulighet til å skru det av, uansett hvor hardt jeg prøver dessverre:/

Både ADHD og bipolar lidelse er ting som kan utredes, og som det finnes fungerende behandling for - både kognitiv og medikamentell.

Det må jo være bedre å få bukt med roten til problemet i stedet for å være en Toyota med fastlåst gasspedal som kjører i grøfta med jevne mellomrom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både ADHD og bipolar lidelse er ting som kan utredes, og som det finnes fungerende behandling for - både kognitiv og medikamentell.

Det må jo være bedre å få bukt med roten til problemet i stedet for å være en Toyota med fastlåst gasspedal som kjører i grøfta med jevne mellomrom. :)

Er under utredning, men utredningen er ikke 100% ferdig, derfor kan jeg ikke enda få noen type behandling for det, dermed er jeg nødt til å være sliten apekatt ei stund til:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BOR DU PÅ LØKKA?

løkka er jo oslos fineste sted med absolutt .. alt. :love: sjekk ut forskjellige cafeer, gå turer rundt birkelunden/olav ryes-plass, start med fotografi, spis frokost på liebling (når de åpner igjen), gå på museum (astrup fearnley er faktisk sykt kult), jogg/ gå tur langs akerselva oog så kom jeg ikke på noe mer.

Oslos fineste sted? Nå har jeg hørt det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eyy, jeg hadde helt glemt at du er kokk!! Hva med å teste ut nye oppskrifter og invitere venner på middag?:D

Hakke sitteplass anet enn i sofaen, og føler at det blir litt tragisk, samt at jeg har for lite kjøkkenplass i leiligheta, og jeg liker ikke å ha folk på besøk :p Jupp, jeg er supersær :p Men å prøve nye ting i matveien holder jeg på med, skal bli flinkere til å ikke spise sæ jævla mye kjøtt, men bli litt mer asiater i kosten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å finne noen særlig koseligere plass i Oslo enn løkka... Selv om det har tapt seg ganske betraktelig. Men liker å tusle fra løkka, gjennom mathallen, forbi Alex Kielland, innom Syverkiosken, gjennom Iladalen park og opp gjennom Sagene/Bjølsen.

Syvekiosken er utrolig :p

hva/hvor er syvekiosken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke sitteplass anet enn i sofaen, og føler at det blir litt tragisk, samt at jeg har for lite kjøkkenplass i leiligheta, og jeg liker ikke å ha folk på besøk :p Jupp, jeg er supersær :p Men å prøve nye ting i matveien holder jeg på med, skal bli flinkere til å ikke spise sæ jævla mye kjøtt, men bli litt mer asiater i kosten :)

Haha, jo da blir jo det vanskeligere:P

Det er en god ide - da kan du samtidig lese deg opp på kjøttfritt kosthold, så slår du to fluer i en smekk:-D

Jeg selv innførte i går kjøttfri mandag, så da blir det litt opplesing på veggisretter fremover!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jo da blir jo det vanskeligere:p

Det er en god ide - da kan du samtidig lese deg opp på kjøttfritt kosthold, så slår du to fluer i en smekk:-D

Jeg selv innførte i går kjøttfri mandag, så da blir det litt opplesing på veggisretter fremover!:D

jeg er av den type menneske som ikke bruker oppskrift, så vidt på kaker engang, så det blir nok mer innputt fra fantasien når jeg trasker i matbutikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...