Gå til innhold

proteinrik kveldsmat!?!?


elin h

Anbefalte innlegg

det har stoppet helt opp i topplokket, og jeg kommer ikke på noen forslag på en proteinrik kveldsmat med lite karbohydrater...

cottage cheese er ikke aktuelt...

kan man lage dipp av kesam?? hehe..

en vanlig dag for meg er havregrøt til frokost, en eggerett/middagsrester til lunsj, middag av kjøtt/fisk, mye grønnsaker og ofte saus...

når det så kommer til kvelds, har jeg liksom gått tom for ideer?o_O

jeg spiser ikke brødmat til vanlig, og spiser glutenfritt..

-noen som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser vanligvis proteinpannekaker med magerkesam m/vanilje, skogsbær og banan. Syntes det er kjempe digg, lite fett, naturlige karbohydrater og masse protein.

I de pannekakene mine er det litt gluten, men søker du på fitnessbloggen så skal du finner oppskrifter uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smell sammen glutenfritt havregryn, vaniljekesam, et par egg (evt ett egg en hvite, om du ikke vil ha alt fettet), kanel/kardemomme, en te-skje bakepulver og miks det i blenderen til ønsket konsistens. Røren bør være an anelse tykk. La den stå og svelle noen minutter før du steker deilige lapper.

Kan toppes med hva du vil! Jeg elsker bringebær og vaniljekesam på, for eksempel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smell sammen glutenfritt havregryn, vaniljekesam, et par egg (evt ett egg en hvite, om du ikke vil ha alt fettet), kanel/kardemomme, en te-skje bakepulver og miks det i blenderen til ønsket konsistens. Røren bør være an anelse tykk. La den stå og svelle noen minutter før du steker deilige lapper.

Kan toppes med hva du vil! Jeg elsker bringebær og vaniljekesam på, for eksempel :)

det høres også godt ut, men jeg spiser havregrøt hver morgen så da blir det litt mye havregryn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvor mye du spiser, og hvorvidt det passer inn i måltidsplanen din, det ;-)

Men det er mulig å bytte ut havregryn med sesammel, mandelmel og kokosmel også, jeg synes bare konsistensen blir noe bedre med havregryn :-)

Ellers er det jo også mulig å ta dem til frokost du er lei havregrøten en dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer an på hvor mye du spiser, og hvorvidt det passer inn i måltidsplanen din, det ;-)

Men det er mulig å bytte ut havregryn med sesammel, mandelmel og kokosmel også, jeg synes bare konsistensen blir noe bedre med havregryn :)

Ellers er det jo også mulig å ta dem til frokost du er lei havregrøten en dag :)

ja, som frokostvalg skal det helt klart prøves!!

kroppen min er ikke særlig glad i kornvarer, så prøver å begrense det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest QueenWinther

Havregrøt med proteinpulver.<3

smoothie med proteinpulver

hjemmelagde proteinbarer

mikro-kake

(haha, min type mat - blande karbohydrater og proteinpulver. ah yeah)

Om du derimot IKKE har proteinpulver;

Mager kesam med frukt og honning

Mager kesam/kesam med chilli, hvitløk og krydder + grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mirkokake spiser jeg ganske ofte, men da trenger jeg et lite måltid til for at det skal holde..

elsker dipp og grønnsaker, så skal prøve ut det med kesam i stedenfor rømme ja!

Havregrøt med proteinpulver.<3

smoothie med proteinpulver

hjemmelagde proteinbarer

mikro-kake

Om du derimot IKKE har proteinpulver;

Mager kesam med frukt og honning

Mager kesam/kesam med chilli, hvitløk og krydder + grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller om du vil gjøre det veldig enkelt og greit, fiks en omelett med f.eks kalkunpålegg og det du liker av grønt? Uhyre lat om kvelden jeg, så fast takst her (y) Skikkelig godt med fetaost istedet for vanlig hvitost. Mye proteiner og ikke nok fett til at det tar fra deg nattesøvnen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

syns det er nok med ett eggemåltid om dagen, spiser ofte det til lunsj... spiser jeg ikke egg til lunsj, kan jeg jo lett gjøre det til kvelds selvfølgelig!

man kan jo spise alt mulig rart ja, men det sto fullstendig stille i topplokket mitt... hehe..

har fått flere gode tips her som skal prøves ut, og som igjen får hjernen min til å minnes enda flere ting! hihi...

men tar gjerne imot enda flere tips, altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke henger seg opp i typisk norsk kosthold, så er det jo strengt talt ingen grenser for hva du kan spise, uansett måltid. Alt i fra yoghurt og brødskiver til kyllingwok (o.l.) er jo knalldeilig mat. Jeg spiser ofte kylling til både frokost, lunsj, middag og kvelds (vel og merke ikke til alle måltidene på en dag, altså :-p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke henger seg opp i typisk norsk kosthold, så er det jo strengt talt ingen grenser for hva du kan spise, uansett måltid. Alt i fra yoghurt og brødskiver til kyllingwok (o.l.) er jo knalldeilig mat. Jeg spiser ofte kylling til både frokost, lunsj, middag og kvelds (vel og merke ikke til alle måltidene på en dag, altså :-p)

jeg er absolutt ikke opphengt i typisk norsk kost nei! hehe..

det sto bare helt stille her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...