Gå til innhold

Liquid diett


sarkip

Anbefalte innlegg

Blir fort matlei eller lei tung mat og elsker derfor supper men hvordan er de helsemessig? Kyllingsuppe f.eks har både grønnsaker og kylling, men til gjengjeld mye salt (hvis man lager dem som meg med buljong) Er suppe greit, og anbefaler dere evt. noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supper er OK, om det bare er NOK mat i det! Ville anbefalt å lage det helt fra bunden av, så kan du bytte ut saltet med urter osv, mye bedre og du slipper unødvendig mye salt. Jeg lager ofte fiskesuppe selv. Er ikke en SPESIELT god suppe jeg har lagd, men pleier som regel å koke opp skummet melk i blandet litt mel som jevning. Har i krydder og urter av det jeg vil ha, og tilsetter fisk og masse grønnsaker. Trenger ikke å være værre!

Potetsupper er også utrolig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at ved å mose all mat klarer kroppen bede å fordøye maten og plukke opp næringsstoffene bedre, men vet ikke om det er BS eller ikke :p

Jeg spiser generelt mye grønnsakssuppe fordi det gir høy metthetsfølelse i forhold til kaloriene, noe som gjør det til et ypperlig mellommåltid/kveldsmat syns jeg (bortsett fra det at jeg da må opp midt på natten for å tisse :p )

Salt har vi tidligere diskutert på forumet der jeg tror konklusjonen var at det ikke var farlig, men det kan man altids søke opp igjen hvis du vil dobbeltsjekke :)

min suppe er bare 200g eldorado brokkoliblanding (som er frosne brokkoli, blomkål og gulrotbiter) kokt i 5 min med en terning grønnsaksbuljong, super lett, super godt, og bare 80 kcal! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at ved å mose all mat klarer kroppen bede å fordøye maten og plukke opp næringsstoffene bedre, men vet ikke om det er BS eller ikke :p

Jeg spiser generelt mye grønnsakssuppe fordi det gir høy metthetsfølelse i forhold til kaloriene, noe som gjør det til et ypperlig mellommåltid/kveldsmat syns jeg (bortsett fra det at jeg da må opp midt på natten for å tisse :p )

Salt har vi tidligere diskutert på forumet der jeg tror konklusjonen var at det ikke var farlig, men det kan man altids søke opp igjen hvis du vil dobbeltsjekke :)

min suppe er bare 200g eldorado brokkoliblanding (som er frosne brokkoli, blomkål og gulrotbiter) kokt i 5 min med en terning grønnsaksbuljong, super lett, super godt, og bare 80 kcal! :D

Hørtes nice ut. Og utrolig lettvindt. Tenker å legge ut på PSMF snart hvor alle kalorier telles.. Er det noen kalorier i buljong? Regner med det er noe, men en slik terning veier kanskje ikke allverdens? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supper er OK, om det bare er NOK mat i det! Ville anbefalt å lage det helt fra bunden av, så kan du bytte ut saltet med urter osv, mye bedre og du slipper unødvendig mye salt. Jeg lager ofte fiskesuppe selv. Er ikke en SPESIELT god suppe jeg har lagd, men pleier som regel å koke opp skummet melk i blandet litt mel som jevning. Har i krydder og urter av det jeg vil ha, og tilsetter fisk og masse grønnsaker. Trenger ikke å være værre!

Potetsupper er også utrolig godt :)

Bytter du ut skummetmelk med mager kokosmelk og tilsetter hvitløk, chilli og lime i fiskesuppa di så har du en velsåsunn men enda mer smaksrik suppe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes nice ut. Og utrolig lettvindt. Tenker å legge ut på PSMF snart hvor alle kalorier telles.. Er det noen kalorier i buljong? Regner med det er noe, men en slik terning veier kanskje ikke allverdens? :p

Det varierer etter merke, men det er ikke mye! Jeg bruker maggi sin, den inneholder bare ca 20 per terning (brokkoliblandingen er ca 30 per 100 g) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har noen ganger prøvd meg på hjemmelaget ketchup, men ender alltid opp med å spise opp ketchupen som en suppe før den blir kald :p Så jeg kan anbefale tomatsuppe! Tomatsuppe inneholder så og si ikke proteiner, men et par egg oppi suppa tilfører jo noe protein i tillegg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...