Gå til innhold

Ansvar for gymtime


malu92

Anbefalte innlegg

Jeg og to andre har fått ansvaret for en gymtime på 1 time om en måneds tid. Den må ha en oppvarming, en hoveddel og en kort avslutning. Vi har alle veldig lyst på en god karakter da denne timen betyr MYE for karakteren. Gymlæreren er en syk treningsentusiast og hun krever mye av oss. Vi er usikker på hva vil vi ha men det vi kan bruke er spinningssykler, hallen, baller, stepper, noen manualer og annet vanlige ting gymsaler har. Såå har noen av dere et forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foreslår at dere setter dere inn i pensumet, ser på eksempeltimer dere har tilgjengelige og gjør denne oppgaven selv. Steg en er å slutte å klage på at gymlæreren deres er en syk treningsentusiast, for det å ha en uvitende tjukkas som gymlærer er heller demotiverende. Se på læreren som en kompetansebank dere kan låne av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at dere setter dere inn i pensumet, ser på eksempeltimer dere har tilgjengelige og gjør denne oppgaven selv. Steg en er å slutte å klage på at gymlæreren deres er en syk treningsentusiast, for det å ha en uvitende tjukkas som gymlærer er heller demotiverende. Se på læreren som en kompetansebank dere kan låne av.

Takk for råd. Klager så absolutt ikke på læreren vår, hun er kjempe flink. Det jeg ville var å få frem at det kreves mye for å få bra karakter og at vi trenger en god plan og gjennomførelese av timen og da ønsket råd deretter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta utgangspunkt i hvem, hva, hvordan, hvorfor, mål, rammeforutsettninger. (didaktiske relasjonsmodellen, om det sier deg noe).

Lek, sammarbeidsøvelser, eller stasjonsøvelser pleier å slå godt an uansett alder. Ha en konkret start og avsluttning på timen. om dere er 3 stk som skal undervise, så ikke snakk i munnen på hverandre, fordel oppgavene typ 1 tar oppv. 1 tar hoveddel og 1 tar avsluttning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...