malu92 Skrevet 3. januar 2014 Skrevet 3. januar 2014 Jeg og to andre har fått ansvaret for en gymtime på 1 time om en måneds tid. Den må ha en oppvarming, en hoveddel og en kort avslutning. Vi har alle veldig lyst på en god karakter da denne timen betyr MYE for karakteren. Gymlæreren er en syk treningsentusiast og hun krever mye av oss. Vi er usikker på hva vil vi ha men det vi kan bruke er spinningssykler, hallen, baller, stepper, noen manualer og annet vanlige ting gymsaler har. Såå har noen av dere et forslag? Siter
Indiska Skrevet 3. januar 2014 Skrevet 3. januar 2014 Jeg foreslår at dere setter dere inn i pensumet, ser på eksempeltimer dere har tilgjengelige og gjør denne oppgaven selv. Steg en er å slutte å klage på at gymlæreren deres er en syk treningsentusiast, for det å ha en uvitende tjukkas som gymlærer er heller demotiverende. Se på læreren som en kompetansebank dere kan låne av. Ojive, Aurelius, ThereseHag og 4 andre 7 Siter
malu92 Skrevet 3. januar 2014 Forfatter Skrevet 3. januar 2014 Jeg foreslår at dere setter dere inn i pensumet, ser på eksempeltimer dere har tilgjengelige og gjør denne oppgaven selv. Steg en er å slutte å klage på at gymlæreren deres er en syk treningsentusiast, for det å ha en uvitende tjukkas som gymlærer er heller demotiverende. Se på læreren som en kompetansebank dere kan låne av. Takk for råd. Klager så absolutt ikke på læreren vår, hun er kjempe flink. Det jeg ville var å få frem at det kreves mye for å få bra karakter og at vi trenger en god plan og gjennomførelese av timen og da ønsket råd deretter! Siter
ThereseHag Skrevet 3. januar 2014 Skrevet 3. januar 2014 Enig med Indiska her, gjør jobben selv, hvis ikke fortjener dere strengt talt ikke en god karakter. Siter
Groenhaug Skrevet 3. januar 2014 Skrevet 3. januar 2014 Treningsledelse er veldig greit fag å gjøre det greit i om man legger ned litt tid i det. Regner med dere har lært litt allerede? Velg hva slags idrett/type trening dere vil gjøre og legg det opp derifra! Siter
Jaffa86 Skrevet 3. januar 2014 Skrevet 3. januar 2014 ta utgangspunkt i hvem, hva, hvordan, hvorfor, mål, rammeforutsettninger. (didaktiske relasjonsmodellen, om det sier deg noe). Lek, sammarbeidsøvelser, eller stasjonsøvelser pleier å slå godt an uansett alder. Ha en konkret start og avsluttning på timen. om dere er 3 stk som skal undervise, så ikke snakk i munnen på hverandre, fordel oppgavene typ 1 tar oppv. 1 tar hoveddel og 1 tar avsluttning. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.