Gå til innhold

Akutt hodepine ved styrketrening

Ulrik

Anbefalte innlegg

Hey.

Har en kamerat som på mandag fikk akutt hodepinne rett etter et sett muscle-ups. Det var så ille at det var rett før han fainta. Han dro hjem etter det. I dag, første økt etter det, skjedde det samme. Av en eller annen grunn blei det bedre etter han har gjorde øvelser hvor han står på hender, også ille igjen om han gjorde andre øvelser. Han stakk på legevakta, men vill kø på sjekking osv. så endte med at han fikk noen piller.

Info om karen: 22 år, lav fettprosent, veldig god fysiks form. Stillesittende jobb.

Det høres ut som om det kunne vært høyt blodtrykk, men hvorfor skulle det skje en sprek 22 åring? Noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hadd samme opplevelse ved to perioder.

Første gang dro jeg til legen og fikk beskjed jeg hadde noe heter anstrengende hodepine, og måtte ta det med ro en ukes tid.

Andre gang valgte jeg og dra til naprat, og fant ut at jeg hadde så mye knuter i nakken, som gjorde at når jeg løftet anspente jeg og pådro meg en akutt hodepine. Etter en time med press og smerter fra han var det borte igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det samme selv for en liten stund siden, det føltes ut som om lynet slo ned i hodet på meg. Jeg trodde det var sprengt blodkar, anstrengende hodepine, eller nerve som lå i klem - da dette skjedde hver gang jeg begynte og anstrenge meg eller bevege meg noe mer en vanlig, å smertene ga seg heller ikke etter trening det tok noen dager. Jeg sjekket hos legen, dro så videre til MR. Sannheten er at jeg ikke fant ut hva det var for de fant ikke noe galt. Men i mellomtiden droppet jeg trening i en uke - tok det veldig pent og begynte og fokusere enda mer på pusteteknikk og tøye nakken mer. Da ble jeg kvitt problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt vanskelig å si noe om dette uten å vite noe om hodepinens karakter, ettersom det har en del betydning for diagnosen. Spenningshodepine vil stort sett oppleves som om man har et stramt bånd rundt pannen og hodet, imens hodepine som har andre årsaker kan føles helt annerledes. Trykkende, pulserende/bankende, stikkende, skjærende, sprengende, ensidig eller tosidig, panne eller bakside, høyre eller venstre side. Det høres ut som dette kan være en anstrengelseshodepine ettersom den oppstår i forbindelse med trening, men denne typen hodepine er til forveksling lik hodepine som er av betraktelig mer alvorlig karakter. Sørg for at kompisen din bestiller seg time hos fastlegen – dette er ikke noe internett burde fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...