Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt på 15 år som driver med litt trening.

Jeg har drevet med benkrpess, squats og deadlift og sånne dumbell opp og ned, men føler jeg trenger et sikkelig treningsprogram for best resultater. Jeg er ikke så veldig sterk og har en høy og tynn kropp ( 1.80 cm, 60 kg) :(

Sett litt på programmet Starting Strenght, men føler at det blir litt ¨¨lite¨¨ for meg. Er det noen som har noen tips? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/26664-treningsprogram-15-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jeg er en gutt på 15 år som driver med litt trening.

Jeg har drevet med benkrpess, squats og deadlift og sånne dumbell opp og ned, men føler jeg trenger et sikkelig treningsprogram for best resultater. Jeg er ikke så veldig sterk og har en høy og tynn kropp ( 1.80 cm, 60 kg) :(

Sett litt på programmet Starting Strenght, men føler at det blir litt ¨¨lite¨¨ for meg. Er det noen som har noen tips? :)

Jeg støtter det Sondre Aalbotsjordsier. SS ser kanskje lite ut, men det er perfekt for å opparbeide en solid grunnstyrke før du er fysisk klar for å ta steget videre til et større og mer avansert program :) Spis fornuftig og drikk masse H-melk.

Ok den er grei, spiser som masse kylling :) Kan man bare kjøre SS for den ¨¨perfekte¨¨ fysikken? Eller må man da begynne og gå over til mere avanserte øvelser? Når burde jeg slutte med SS og finnet et annet program? Noen som vet om det er mulig og legge til noen øvelser for magemusklene eller blir de godt trent fra før av i SS?

Annonse

• 2 uker senere...

SS er ikke så "lite" som det ser ut til. Selv gikk jeg over til et annet program fordi det rett og slett ble for mye for meg å perse i knebøy tre ganger i uken. Holdt på å slite meg helt ut.

Du får ikke den perfekte fysikken av SS nei, men du får det perfekte grunnlaget for å bygge den perfekte fysikken ;)

Bruk SS til du ikke har mer å hente fra det (3-9 måneder. Litt individuelt). Da garanterer jeg deg at du har bygd mye muskler i tillegg til å ha blitt mye sterkere.

SS vil funke som bare F. Faktisk er det skapt akkurat for å omdanne spjælete tenåringsgutter til å bli store og sterke.

(Dog - jeg nekter å tro at det vil gjøre noen som helst skade å slenge på litegrann bicepsdill på slutten av annenhver økt, eller noe tilsvarende.)

1: korrekt utført SS ( kjøp deg boka på amazon, koster bare 150-200kr, og det er ingenting når en ser på hvor mye man faktisk får hvis man leser den skikkelig og gjør som den sier) er fantastisk om man er liten og svak og vil bli stor og sterk.

2: Poenget med SS er ikke å gi deg vaskebrett damene vil gnukke undertøyet sitt mot.

Poenget er å gjøre deg sterk.

Abs kan du fikse etterpå. Abs er langt mindre viktig enn du tror/synes det er:)

3: det er ingenting i veien med curls attåt (de av oss som har lest boka vet at det tilogmed er dedikert en del stoff til pullups, dips og curls i boka(let's face it, du kommer til å curle enten det står i programmet eller ikke.))

Men SS er mer enn bare "tre.øvelser per økt og knebøy hver dag", så KJØP boka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...