Gå til innhold

Proteinpulver uten hvete og melk?


Janne Bø Løtvedt

Anbefalte innlegg

Har funnet ut at jeg hverken tåler melk eller hvete, og kan derfor ikke fortsette og bruke favoritt proteinpulveret mitt :( Nå leter jeg derfor etter et protinpulver som ikke inneholder hvete eller melk. Noen der ute som har erfaring med et slik proteinpulver?

Finnes det flere typer enn soya, erte og hamp-protein jeg kan tåle?

Håper noen kan svare, de proteinpulverene jeg har funnet til nå inneholder enten hvete eller melk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne guiden er faktisk ikke så dum. Der er en oversikt over ulike proteintyper og litt linker til iherb. Utenom myse/kasein har jeg ikke smakt annet enn eggeprotein selv, men i følge de jeg har pratet med som har prøvd skal også biffprotein smake ganske så greit. Litt annerledes konsistens og ettersmak. Tror det kan være lurt å finne en relativt vanlig smaksvariant, kanskje sjokolade eller vanilje.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søker jeg bare på paleoprotein da eller? Prøvde å søke litt på Iherb, men vet liksom ikke hva jeg skal søke etter :p

Bare søk i feltet: paleo protein

Så kommer det opp en som heiter triple chocolate :-) den er blå. var greit skeptisk til biff og eggprotein da jeg aldri hadde smakt det, men smaker som oboy uten å være kvalmende eller noe smak av egg osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne guiden er faktisk ikke så dum. Der er en oversikt over ulike proteintyper og litt linker til iherb. Utenom myse/kasein har jeg ikke smakt annet enn eggeprotein selv, men i følge de jeg har pratet med som har prøvd skal også biffprotein smake ganske så greit. Litt annerledes konsistens og ettersmak. Tror det kan være lurt å finne en relativt vanlig smaksvariant, kanskje sjokolade eller vanilje.

ÅÅåå tusen takk! :) Her står jo alt jeg lurte på egentlig! Så her finner jeg nok et proteinpulver som passer, så får jeg bare teste for å se om jeg liker smaken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare søk i feltet: paleo protein

Så kommer det opp en som heiter triple chocolate :) den er blå. var greit skeptisk til biff og eggprotein da jeg aldri hadde smakt det, men smaker som oboy uten å være kvalmende eller noe smak av egg osv :)

Fant den, men den var jo veldig dyr da?? Må jo betale toll og moms på den... Det har jeg ikke råd til rett å slett:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den, men den var jo veldig dyr da?? Må jo betale toll og moms på den... Det har jeg ikke råd til rett å slett:p

Jaa, dessverre koster den endel! men smaker så godt at klarte ikke slutte å bestille den, hehe! også er det utfordrende å finne en god shake basert på egg/biff, men kan jo hende den Myr linket til er bra :-) så mange skrev at den var god på smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også allergisk mot melkeprotein, soya og egg. Jeg har prøvd ut erteproteinet herfra: http://www.vitalprotein.no/produktet/4553916225 og er sånn passe fornøyd med tanke på smaken. Kan vel ikke forvente at det skal være godt når jeg ikke kan blande med annet enn vann, og det er såvidt det går ned hver gang :p Men hva gjør man ikke for GAINS?!! Haha.

Har både sjokolade- og vaniljesmak, sjokolade er det eneste jeg klarer å drikke "rent" etter trening.. Vanilje kan jeg kun bruke om jeg kan skjule det fr.eks i havregrøten. Det finnes et uten smak derfra også, men det har jeg ikke prøvd.

Vet biffprotein også er et alternativ, men det er nok litt dyrere enn erteprotein (har i alle fall ikke funnet noen norske nettbutikker som selger). Tenker som så at om man er allergisk må man nesten bare innse at alternativene ikke smaker like godt, og så får man prøve å finne frem til det som smaker minst vondt :) Lykke til med jakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg selvfølgelig gjøre :) Har vært så dårlig i det siste at trening har blitt nedprioritert, og blir nok bare rolig trening til over jul (litt av en omveltning med dette kostholdsgreiene :(). Men så fort jeg får bestilt og testet skal jeg gi beskjed :)

Supert! ettersom vi har like allergier, kan jeg spørre hva du spiser som frokost, lunsj, middag osv?? gjør det beste ut av situasjonen, men merker man blir litt matlei til tider :-) frokost og slikt er greit å finne noe til, men mellommåltid skulle jeg spesielt hørt litt tips om, synes det er veldig greit med et mellom frokost og lunsj, og lunsj og middag, du merker det sikkert også som er student at man daffer litt av, eller skulle hatt et lite kick mellom timene, blir ihvertfall sliten jeg! Uff, hørtes ikke bra ut :( lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...