Gå til innhold

Proteinpulver uten hvete og melk?


Janne Bø Løtvedt

Anbefalte innlegg

HAha, :oops: Hadde to faner oppe. Denne skulle egentlig til morsomme bilder tråden.. Herregud.. Skylder på at jeg er liiiitt for trett. Får slette posten

Hahaha! trodde først du mente/hintet om at jeg prøvde meg på trådstarter i det siste innlegget! er jente til informasjon forresten, bare så det er avklart....:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Supert! ettersom vi har like allergier, kan jeg spørre hva du spiser som frokost, lunsj, middag osv?? gjør det beste ut av situasjonen, men merker man blir litt matlei til tider :) frokost og slikt er greit å finne noe til, men mellommåltid skulle jeg spesielt hørt litt tips om, synes det er veldig greit med et mellom frokost og lunsj, og lunsj og middag, du merker det sikkert også som er student at man daffer litt av, eller skulle hatt et lite kick mellom timene, blir ihvertfall sliten jeg! Uff, hørtes ikke bra ut :( lykke til!

Sliter med det samme! Her går det mye i frukt til mellommåltid. Klementin, kiwi, rosiner eller nøtter. Til frokost blir det som regel hjemmelagde knekkebrød med pålegg eller omelett med soyamelk, noe kjøtt og grønnsaker. Middag var vel det enkleste, da jeg fra før av som regel spiser kjøtt/fisk med grønnsaker til. Enten potetstappe (med melkefritt smør, eller soyamelk), søtpotetbåter, wokede grønnsaker osv. Idag var det torsk, poteter, bacon, kokt brokkoli og eggesmør :love: kvelds er som regel likt som frokost. Til lunsj blir det ofte salat, men begynner og bli veldig lei salat :confused: Har bestilt meg boka Kjernesunn Familie nå, så satser på at det dumper litt inspirasjon ned i postkassa snart!:D

Lagte forresten fiskeform her en dag, den var god! Kuttet opp potet, gulrot, brokkoli og blomkål og hadde i en ildfast form. Helte over soyafløte og stekte i litt over 20 min. Kuttet så opp laks og la over og stekte i 5 minutter til, Nam!:love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme! Her går det mye i frukt til mellommåltid. Klementin, kiwi, rosiner eller nøtter. Til frokost blir det som regel hjemmelagde knekkebrød med pålegg eller omelett med soyamelk, noe kjøtt og grønnsaker. Middag var vel det enkleste, da jeg fra før av som regel spiser kjøtt/fisk med grønnsaker til. Enten potetstappe (med melkefritt smør, eller soyamelk), søtpotetbåter, wokede grønnsaker osv. Idag var det torsk, poteter, bacon, kokt brokkoli og eggesmør :love: kvelds er som regel likt som frokost. Til lunsj blir det ofte salat, men begynner og bli veldig lei salat :confused: Har bestilt meg boka Kjernesunn Familie nå, så satser på at det dumper litt inspirasjon ned i postkassa snart!:D

Lagte forresten fiskeform her en dag, den var god! Kuttet opp potet, gulrot, brokkoli og blomkål og hadde i en ildfast form. Helte over soyafløte og stekte i litt over 20 min. Kuttet så opp laks og la over og stekte i 5 minutter til, Nam!:love:

Åå, så godt!! :-D tusen hjertelig takk, herlig med litt ny inspo på matfronten! et tips her er glutenfri knekkebrød (kjøper et på helsekosten basert på brunt ris og hirsemel) med avokado, kalkunskinke og egg, utrolig godt :D ellers ser jeg det går i mye av det samme som deg :D kylling med pesto blomkål og potetmos er forresten et godt tips til middag, fant det på kriweb! heldig du med torsken, jeg er såklart fiskeallergi også.......så har aldri hatt gleden av å smake laks som aller skryter sånn av :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det knekkebrødet uten sukker? :) Tåler ikke sukker så bra heller, men nesten alt glutenfritt er jo med sukker i :( Åh, det hørtes godt ut :) Elsker avocado:love: Elsker pesto også, så det skal prøves i mosen nå ja! (y)

Kjipt med fiskeallergi da! Har jeg faktisk aldri hørt om før:eek: Men den forma funker sikkert like bra med kylling tipper jeg, bare husk å krydre myyyye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det knekkebrødet uten sukker? :) Tåler ikke sukker så bra heller, men nesten alt glutenfritt er jo med sukker i :( Åh, det hørtes godt ut :) Elsker avocado:love: Elsker pesto også, så det skal prøves i mosen nå ja! (y)

Kjipt med fiskeallergi da! Har jeg faktisk aldri hørt om før:eek: Men den forma funker sikkert like bra med kylling tipper jeg, bare husk å krydre myyyye :D

Jaa, uten sukker :D er kun laget av brunt rismel, hirsemel og psyllumfrø (?), smaker helt greit, spesielt med masse pålegg! egentlig bare for å ha noe pålegg på! er en rød pakke og fra merket "Orgran" tror jeg det het :-) har dem det ikke kan de sikkert få det inn :-) men ja stemmer det..alt av ferdige glutenprodukt er som regel sukker i :o lurt, det må du gjøre :-D pesto er heaven...<3 får prøve det jeg! ja, det er utroolig kjipt, er så mye fisk som ser så god ut, men men..god unnskyldning til å spise mye kjøtt (biff <3) ikke så rart, tror ikke det er mange med en slik allergi :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, uten sukker :D er kun laget av brunt rismel, hirsemel og psyllumfrø (?), smaker helt greit, spesielt med masse pålegg! egentlig bare for å ha noe pålegg på! er en rød pakke og fra merket "Orgran" tror jeg det het :) har dem det ikke kan de sikkert få det inn :) men ja stemmer det..alt av ferdige glutenprodukt er som regel sukker i :eek: lurt, det må du gjøre :-D pesto er heaven...<3 får prøve det jeg! ja, det er utroolig kjipt, er så mye fisk som ser så god ut, men men..god unnskyldning til å spise mye kjøtt (biff <3) ikke så rart, tror ikke det er mange med en slik allergi :eek:

Genialt til de gangene jeg ikke gidder å bake selv :D Ja er sånn jeg bruker de hjemmelagde også, greit med noe til å ha pålegget på :p Fikk boka Kjernesunn Familie i posten idag, så den skal leses ikveld, kanskje jeg kommer med flere gode tips da!:D Har du lest boka forresten?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Genialt til de gangene jeg ikke gidder å bake selv :D Ja er sånn jeg bruker de hjemmelagde også, greit med noe til å ha pålegget på :p Fikk boka Kjernesunn Familie i posten idag, så den skal leses ikveld, kanskje jeg kommer med flere gode tips da!:D Har du lest boka forresten?:)

Jaa, ikke sant :) åå, spennende. Er det typisk oppskrifter uten gluten og melk eller er det bare generelt sunne oppskrifter? mener jeg har hørt om den ja, så bare å tipse meg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, ikke sant :) åå, spennende. Er det typisk oppskrifter uten gluten og melk eller er det bare generelt sunne oppskrifter? mener jeg har hørt om den ja, så bare å tipse meg :-D

De har skrevet flere bøker, den jeg har er den første. Det er mer en innledning til hvorfor familien valgte å legge om kostholdet, og står veldig bra beskrevet om allergiene, og ting de kan forårsake :) Står også litt om andre familier som har lagt om kostholdet og deres historie. Mor slutten av boka får du også en grei oversikt over hva du bør handle inn og hva du bør ha i kjøleskap/skap/fryser, samt en del basic oppskrifter til å komme i gang :) Veldig mye tips til hvordan gjøre endringen av livsstil litt enklere ;) jeg er veldig fornøyd med boka! De har som sagt komt med flere, blant annet en kokebok, så jeg kommer nok til å kjøpe flere etter hvert som lommeboka tillater det :D Vet de har en egen med julemat, men det får bli til neste jul tror jeg :p

Var kun en ting jeg stusset på, det var at de brukte en del proteinpulver, men frarådet folk å bruke soyaprotein, da dette var vanskligt for kroppen å fordøye :confused: De bruker soyamelk og andre ting av soya, men altså ikke rent protein.. Så nå har jeg bestilt meg et proteinpulver lagt av brun ris i steden for :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har skrevet flere bøker, den jeg har er den første. Det er mer en innledning til hvorfor familien valgte å legge om kostholdet, og står veldig bra beskrevet om allergiene, og ting de kan forårsake :) Står også litt om andre familier som har lagt om kostholdet og deres historie. Mor slutten av boka får du også en grei oversikt over hva du bør handle inn og hva du bør ha i kjøleskap/skap/fryser, samt en del basic oppskrifter til å komme i gang :) Veldig mye tips til hvordan gjøre endringen av livsstil litt enklere ;) jeg er veldig fornøyd med boka! De har som sagt komt med flere, blant annet en kokebok, så jeg kommer nok til å kjøpe flere etter hvert som lommeboka tillater det :D Vet de har en egen med julemat, men det får bli til neste jul tror jeg :p

Var kun en ting jeg stusset på, det var at de brukte en del proteinpulver, men frarådet folk å bruke soyaprotein, da dette var vanskligt for kroppen å fordøye :confused: De bruker soyamelk og andre ting av soya, men altså ikke rent protein.. Så nå har jeg bestilt meg et proteinpulver lagt av brun ris i steden for :p

Å, så spennende, kanskje jeg må lese den! takk for tips :-D aah..vel, jeg har prøvd soyaproteinpulver og det smakte høgg rett og slett! mulig det var typen/merket som var dårlig men...synd at biffprotein skal være så dyrt! ser at myrevolution har erte-protein med sjokoladesmak, men er jo utsolgt hele tiden :o så spennende med juleoppskriftene forresten, det hadde vært noe å lest litt om :D du får melde fra hva du syns om det du bestilte, aldri prøvd av brun ris :) har derimot smakt god pasta av brun ris meen er nok ikke helt samme greiern!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende, kanskje jeg må lese den! takk for tips :-D aah..vel, jeg har prøvd soyaproteinpulver og det smakte høgg rett og slett! mulig det var typen/merket som var dårlig men...synd at biffprotein skal være så dyrt! ser at myrevolution har erte-protein med sjokoladesmak, men er jo utsolgt hele tiden :eek: så spennende med juleoppskriftene forresten, det hadde vært noe å lest litt om :D du får melde fra hva du syns om det du bestilte, aldri prøvd av brun ris :) har derimot smakt god pasta av brun ris meen er nok ikke helt samme greiern!

Om du er interessert i boka så har Tanum den på tilbud til 99,- nå :) Koster 350,- til vanlig!

Ja var dumt at biffprotein var så dyrt! Har kjøpt risproteinpulver med vaniljesmak nå, og kommer nok til å bruke det mest i smoothies. Regner ikke med det er så godt å blande med vann ;) Får heller spise en banan etter trening, eller ha med meg en smoothie... hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kan tipse om et annet proteinpulver fra iHerb som er vegansk, faktisk! Det er fra merket Sun Warrior, og er basert på erte-, tranebær- og hampfrøprotein. Min favoritt er i sjokolade, men den smaker dessverre ikke så godt i bare vann. Jeg pleier heller å lage en tykk shake/smoothie med (frossen) banan/bær, litt kakaopulver og havremelk :)

Her er link: http://www.iherb.com/Sun-Warrior-Warrior-Blend-Raw-Vegan-Protein-Chocolate-35-2-oz-1-kg/39133#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=sun%20warrior&rc=16&sr=null&ic=9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...