Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det er veldig lite sannsynlig at du vil bli intollerant mot protein da dette er kroppens byggestener.

Men omvendt er absolutt mulig, om du lar være å spise noe lenge nok kan kroppen reagere på det når du starter spise det igjen (noe mange opplever ang gluten)

Tror det er veldig lite sannsynlig at du vil bli intollerant mot protein da dette er kroppens byggestener.

Men omvendt er absolutt mulig, om du lar være å spise noe lenge nok kan kroppen reagere på det når du starter spise det igjen (noe mange opplever ang gluten)

Jeg fryktet ikke intoleranse mot protein, men mot proteintilskudd basert på melk. :)

erteprotein er ganske nøytralt på smak, og har bra sammensettning :) Fås i forskjellige smaker. Ett eksempel bare: http://www.iherb.com/Olympian-Labs-Inc-Lean-Healthy-Pea-Protein-Rich-Chocolate-1-lb-10-oz-740-g/38137#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=pea protein&rc=510&sr=null&ic=12

Ja, jeg er klar over alternativene, men om en evt intoleranse ikke er sannsynlig, vil jeg gjerne slippe erteprotein.

Annonse

Jeg fryktet ikke intoleranse mot protein, men mot proteintilskudd basert på melk. :)

Så du skrev spesifikt om melkeprotein nå - Men som sagt tror jeg ikke det. Når kroppen er vant til å få et et næringsemne vil det neppe være sannsynlig at man utvikler intolleranse. (Isåfall ville de slitt svært med sin ensidige kost i diverse afrikanske byer)

Men hvorfor spiser du så mye av proteinbehovet fra melkeprodukter? Hvorfor ikke spise egg, kjøtt?

Kan være lurt å bytte ut proteinpulveret regelmessig. Kort video om det av Dr. John Berardi:

Beklager skepsisen, men nå har jeg sett på en fyr dra opp tilfeldige såkalte "fakta" ut av ræva si i 2 min 35 sek.

Folk har brukt proteinpulver "i alle år", hvorfor er det blitt til et problem sånn plutselig? Jeg er nysgjerrig.

Beklager skepsisen, men nå har jeg sett på en fyr dra opp tilfeldige såkalte "fakta" ut av ræva si i 2 min 35 sek.

Folk har brukt proteinpulver "i alle år", hvorfor er det blitt til et problem sånn plutselig? Jeg er nysgjerrig.

Han har sikkert næringsinteresser i erteprotein eller noe sånt SUPERDUPERT.

Han har sikkert næringsinteresser i erteprotein eller noe sånt SUPERDUPERT.

Det er dessverre min første reaksjon på det meste av den typen videoer/artikler. Men for all del, i dagens samfunn og i dagens jungel av kosttilskudd, så kan det jo være noen som har noe legit å komme med. Jeg vil bare gjerne ha litt mer enn bare ord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...