Gå til innhold

Matte R2 eksamen - HJELP


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kaster meg inn her jeg, og regner med du har eksamen imorgen? Hadde selv eksamen i R2 til våren og R1 julen før. Om jeg skal komme med noen oppmuntrende ord, så sier en del folk at dem synes R2 eksamen var lettere enn R1.

Eksamensøvingstips fra meg:

  • Regn de siste eksamene og gjør KUN del 1 og fokusèr på den. Lær deg differentsialligninger og bestemt/ubestemte integraler
  • Skaff deg ei regelbok(regner med du har) og bruk den aktivt under øvningen før eksamen.
  • Øvelse gjør mester

Jeg måtte gjøre dette da jeg var veldig sløv tidligere på året som resulterte i et skikkelig skippertak før eksamen. Jeg jobbet hardt i 3-4 dager med del 1 og endte om med en respektabel 3'er i så måte.

Masse lykke til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster meg inn her jeg, og regner med du har eksamen imorgen? Hadde selv eksamen i R2 til våren og R1 julen før. Om jeg skal komme med noen oppmuntrende ord, så sier en del folk at dem synes R2 eksamen var lettere enn R1.

Eksamensøvingstips fra meg:

  • Regn de siste eksamene og gjør KUN del 1 og fokusèr på den. Lær deg differentsialligninger og bestemt/ubestemte integraler
  • Skaff deg ei regelbok(regner med du har) og bruk den aktivt under øvningen før eksamen.
  • Øvelse gjør mester

Jeg måtte gjøre dette da jeg var veldig sløv tidligere på året som resulterte i et skikkelig skippertak før eksamen. Jeg jobbet hardt i 3-4 dager med del 1 og endte om med en respektabel 3'er i så måte.

Masse lykke til!!!!

Hehe, nei har heldigvis ikke eksamen før til fredag ;) Har jobbet nå i hele høst på egenhånd og lagt inn 170 timer pr dags dato, så jeg burde igrunn være forberedt. Skal sitte noen timer til senere i dag, så da tenkte jeg å se litt mer på del 1 på eksamen, det var det jeg også tenkte at var smart å fokusere på. Det, integraler og diff.likinger. Diff.likninger fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte å fokusere så mye på da jeg startet, men det er jo da helt feil. Så har ikke sett skikkelig på det før I DAG, så jeg har litt panikk for det. Ellers er jeg greit sikker på resten, og skal jobbe med noe mer integraler siden jeg ser at det er garantert at det kommer. Regelbok har jeg, er del 1 jeg gruer meg mest for faktisk :p hehe. Del 2 skal jeg nok klare å karre meg igjennom håper jeg, hehe.

Takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei har heldigvis ikke eksamen før til fredag ;) Har jobbet nå i hele høst på egenhånd og lagt inn 170 timer pr dags dato, så jeg burde igrunn være forberedt. Skal sitte noen timer til senere i dag, så da tenkte jeg å se litt mer på del 1 på eksamen, det var det jeg også tenkte at var smart å fokusere på. Det, integraler og diff.likinger. Diff.likninger fikk jeg beskjed om at jeg ikke trengte å fokusere så mye på da jeg startet, men det er jo da helt feil. Så har ikke sett skikkelig på det før I DAG, så jeg har litt panikk for det. Ellers er jeg greit sikker på resten, og skal jobbe med noe mer integraler siden jeg ser at det er garantert at det kommer. Regelbok har jeg, er del 1 jeg gruer meg mest for faktisk :p hehe. Del 2 skal jeg nok klare å karre meg igjennom håper jeg, hehe.

Takk for det :)

Ja nøkkelen for å få en brukbar eksamen er å gjøre det bra på del 1. Del 2 med hjelpemidler så er det alltid noen oppgaver man får til, selvom det kanskje vil ta mer tid en ønsket. Men om du ikke har før fredag så får du fort inn diff.ligninger ila en dag eller 2. Jeg tror du klarer det der fint, bare å stå på nå siste innspurt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nøkkelen for å få en brukbar eksamen er å gjøre det bra på del 1. Del 2 med hjelpemidler så er det alltid noen oppgaver man får til, selvom det kanskje vil ta mer tid en ønsket. Men om du ikke har før fredag så får du fort inn diff.ligninger ila en dag eller 2. Jeg tror du klarer det der fint, bare å stå på nå siste innspurt! :)

Ja har gjort endel timer på diff.likninger i dag og skal gjøre litt mer i kveld og i morgen og torsdag, sammen med integrasjonen. Da burde jeg klare meg :p hehe. Håper virkelig det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er:

[ATTACH=full]124473[/ATTACH]

HAHA . Paint skills ass.[ATTACH]124473[/ATTACH]

Fikk du svar på dette? Blir 3*(roten av 3) /pi

Trenger ikke å bruke substitusjon på denne, integralet til sin(a*x + B) = -cos(a*x +B) / a , sett inn grense 1 og 2 --> 3*sqrt(3) /pi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror dessverre de hadde oppdaget det om jeg hadde møtt med høye heler og parykk :p Men det løser seg med litt frustrasjon :)

Matte er litt som å sykle. Det tar litt tid å lære seg det grunnleggende, men når du kjenner igjen det grunnleggende så går plutselig alt så mye lettere. Deretter kan matte blir morsomt når du ser sammenhenger som andre ikke gjør i virkelige problemstillinger. Eksempelsvis hvordan man kan designe tilsynelatende "umulig" arkitektur. (finnes sikkert bedre eksempler)

http://www.aasarchitecture.com/2013/10/Sheraton-Huzhou-Hot-Spring-Resort-by-MAD-Architects.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dessverre de hadde oppdaget det om jeg hadde møtt med høye heler og parykk :p Men det løser seg med litt frustrasjon :)

Matte er litt som å sykle. Det tar litt tid å lære seg det grunnleggende, men når du kjenner igjen det grunnleggende så går plutselig alt så mye lettere. Deretter kan matte blir morsomt når du ser sammenhenger som andre ikke gjør i virkelige problemstillinger. Eksempelsvis hvordan man kan designe tilsynelatende "umulig" arkitektur. (finnes sikkert bedre eksempler)

http://www.aasarchitecture.com/2013/10/Sheraton-Huzhou-Hot-Spring-Resort-by-MAD-Architects.html

Ja, merket det, fikk plutselig til integrasjon med variabelskifte og delvis integrasjon nå i dag. Det var kult, da følte jeg meg bøøøz :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at disse eksamensmekkerne liker å lage tekstoppgaver? Om det er slike på del2 av settene du har sett kan det være lurt å gjøre noen slike ettersom det ikke alltid er like lett å tolke teksten rett. Trikset her er å tegne det som står i teksten slik at du bearbeider teksten til noe som gir mening. Differensialregning er f.eks. ofte brukt på oppgaver med en vanntank som tappes etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at disse eksamensmekkerne liker å lage tekstoppgaver? Om det er slike på del2 av settene du har sett kan det være lurt å gjøre noen slike ettersom det ikke alltid er like lett å tolke teksten rett. Trikset her er å tegne det som står i teksten slik at du bearbeider teksten til noe som gir mening. Differensialregning er f.eks. ofte brukt på oppgaver med en vanntank som tappes etc etc.

Jess, de liker veldig godt disse tekstoppgavene, så har hatt et økt fokus på det den høsten her. Så har lært meg å alltid tegne. Tegne hele tiden, uansett. Det har hjulpet meg godt til å finne ut hva de faktisk spør om.

Ja, så det om diff.likninger nå her i sta. Det var avanserte saker ass. Får bare la det stå til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sååå dårlig på det her.

Hvordan skal jeg få til å dele opp dette i 3 parenteser? Driver med delbrøkoppspalting.

x^3-5x^2+6x.

Dere som vet hva jeg skal fram til, sorry dårlig forklart, men håper dere skjønner hva jeg mener. Et eks er jo 2x+2, hvor jeg kan trekke 2 på utsiden av en parentes og få x+2 inni. Men her ender jeg da altså opp med A + B + C, siden jeg har 3 ledd. Noen som skjønner hva jeg skal fram til? Håpløst når halvparten av tastaturet ikke funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekk alltid ut x først når du har tredjegradsfaktor og x i alle ledd

Da står du igjen med x(x^2-5x+6) Da ser du at det inni kan skrives so (x-2)(x-3)

Ja, fant ut det etter mye knoting. Takk :)

Sliter når jeg skal gange A når det står 2 parenteser. Parentes x-2 parentes, og så står det x. Jeg kan jo ikke få A x^2??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...