Gå til innhold

Alvorlig lavt matinntak pga medisiner


kristina

Anbefalte innlegg

Jeg står på en rekke medisiner som gjør at jeg går opp i vekt. De gjør at jeg alltid er sulten og har skikkelig sug etter mat, blir aldri mett og legger på meg av veldig lite mat. Jeg ligger nå stabil vekt på ca bmi 25 med et inntak på latterlige 800 kcal. Går jeg over det går jeg opp i vekt og som dere ser har jeg ikke så mye å gå på før jeg blir overvektig. Disse medisinene gjør meg også svært søvnig så jeg sover 14-16 timer i døgnet. Jeg studerer og prøver å bruke noen av timene i døgnet mitt på trening. Har som mål å trene 3 x 1t i uka. Jeg trener helst styrketrening og ønsker å bygge muskler. Er det i det heletatt mulig på et så lavt matinntak?

Selvsagt ønsker jeg å seponere medisinene etterhvert, helst med en gang, men da blir jeg alvorlig syk så det er litt veiing for og imot. Men jeg har sagt til legen min at slik jeg lever nå kan jeg ikke leve i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs jo litt. Har du fått noe informasjon av lege ang. disse bivirkningene? Høres usannsynlig ut at du stuper opp i vekt av å spise mer enn 800 kcal, for det er jo virkelig alt for lite. Kan det være du går opp i vekt fordi medisinene gjør at kroppen holder på vann? Hva har legen fortalt egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider