Gå til innhold

Eat clean


Felicie

Anbefalte innlegg

Hei! :) Jeg lurer av nysjerrighet på hva dere legger i begrepet å "eat clean", altså å spise ren mat. Jeg er sterk motstander av å ha absolutt nei-mat, men jeg synes det er helt ok å la noen matvarer være forbeholdt helgen. Lurer derfor på hva slags matvarer dere spiser mest av i hverdagen og om det er noe dere styrer spesielt unna i ukedagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo veldig delte meninger med dette rundt "ren mat". Personlig spiser jeg det jeg liker, hver dag. :) Har jeg lyst på B&J på en tirsdag, så spiser jeg det på en tirsdag:) Eneste jeg passer på er å få i meg en del protein og fett hver dag(karb er så godt at det får jeg i meg nok av uten å tenke på det), og at jeg spiser nok totalt i løpet av uka, så er jeg fornøyd:)

Altså, ingen ja og nei matvarer, og heller ikke noe jeg kun spiser i helgen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du er unnskyldt :) "Eat clean"-konseptet er crap fordi noen folk drar det så langt at alt skal være paleo osv, men selve konseptet (mindre ferdigmat osv) syns jeg er bra (y)

Veldig enig med det du sier om ferdigmat:) Men jeg anser ikke ferdigmat som en matvare, om du skjønner hva jeg mener?:)

Men, for eksempel fløtesaus til middag osv, er bare helt fantastisk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med det du sier om ferdigmat:) Men jeg anser ikke ferdigmat som en matvare, om du skjønner hva jeg mener?:)

Men, for eksempel fløtesaus til middag osv, er bare helt fantastisk:)

Skjønner hva du mener :) Jeg tenker at det er forskjell på fløtesaus man lager sjæl og fløtesaus fra Fjordland eller Toro. Man dør ikke av å spise ferdigmat en gang i blant, men jeg har troa på at det er bedre å lage ting fra bunnen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mat er så mye mer enn ren og uren. Du vet hvilke svar du får når du spør om dette, så det er unødvendig å spørre. Ikke følg andres råd, spis det som passer deg, det du liker. Gi litt faen i alle andre og deres begreper, ikke gi dem oppgaven å støtte matvalg.:)

PS: ikke ment som kritikk på noen måte, bare et råd til deg (og meg selv minst like mye, :p og alle andre);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...