Gå til innhold

intensivkurs PT i AFPT?


Tine

Anbefalte innlegg

sitter og kikker over kursene til afpt.. har lurt litt på det intensivkurset om sommeren..men jeg er litt redd det er mye tøffere å ta det enn det som tar litt lengere tid? liksom hva er best sjanse for å greie seg best gjennom det? noen ideer? eller vet av erfaring? hehe

fordelen er vel kanskje at det er sammenhengde hverdag i 4uker..det vanlige kurset er helgebasert...hmmm jeg tenker hardt på dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok AFPT sitt intensivkurs i sommer og er strålende fornøyd, og anbefaler det hjertelig! :)

Jeg vil si det er fordeler og ulemper ved begge. Fordelen med helgevarianten er at du rekker å bearbeide stoffet du har gått gjennom grundig og forberede neste helg godt (gitt at du faktisk gjør dette, de fleste gjør nok ikke det), mens ulempen er at det er over en mye lenger periode. Fordelen med intensivkurset er at alt blir gjort på samme tid, og det blir lettere å se sammenhenger og å kunne repetere på ting flere ganger over en kortere periode. I tillegg tar det kortere tid. Ulempen er at det er heavy materiale på kort tid, og bearbeidingen skjer først etter kurset er ferdig. Dette gikk fint for min egen del og jeg fikk vel bestått, men dette på grunn av stor egeninteresse med lesing i lang tid i forkant, i tillegg til at jeg studerer Bevegelsesvitenskap/sports science. Det er uansett nok av tid til å bli komfortabel med pensum etter kurset er slutt og til eksamen begynner! :)

Jeg vil uansett anbefale deg intensivkurset, men da vil jeg samtidig også anbefale deg å lese litt anatomi og fysiologi på forhånd. Tror John. har planer om å ta kurset til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok AFPT sitt intensivkurs i sommer og er strålende fornøyd, og anbefaler det hjertelig! :)

Jeg vil si det er fordeler og ulemper ved begge. Fordelen med helgevarianten er at du rekker å bearbeide stoffet du har gått gjennom grundig og forberede neste helg godt (gitt at du faktisk gjør dette, de fleste gjør nok ikke det), mens ulempen er at det er over en mye lenger periode. Fordelen med intensivkurset er at alt blir gjort på samme tid, og det blir lettere å se sammenhenger og å kunne repetere på ting flere ganger over en kortere periode. I tillegg tar det kortere tid. Ulempen er at det er heavy materiale på kort tid, og bearbeidingen skjer først etter kurset er ferdig. Dette gikk fint for min egen del og jeg fikk vel bestått, men dette på grunn av stor egeninteresse med lesing i lang tid i forkant, i tillegg til at jeg studerer Bevegelsesvitenskap/sports science. Det er uansett nok av tid til å bli komfortabel med pensum etter kurset er slutt og til eksamen begynner! :)

Jeg vil uansett anbefale deg intensivkurset, men da vil jeg samtidig også anbefale deg å lese litt anatomi og fysiologi på forhånd. Tror John. har planer om å ta kurset til sommeren.

+1, sitter med samme erfaring.

Tok selv utdanningen der vi møttes fredag til søndag hver tredje (eller var det fjerde?) uke. Helgene var intensive i seg selv for min del, og det var godt å kunne sette kunnskapen på prøve mellom helgene. Det skal sies at jeg jobbet som PT mens jeg tok selve utdanningen, noe som var gull for min del. Uansett støtter jeg opp om det Nicolai sier.

Jeg har også den oppfatningen at om man har en genuin interresse for å skjønne mekanismene bak f.eks anatomi og programperiodisering vil du ha mer utbytte av hele utdanningen generelt. Som med andre utdanninger er det en viss forskjell mellom teori (skolen) og praksis (jobben som PT).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for supre svar :)

jeg heller mot intensivkurs fordi jeg er en nok en som tror jeg får med meg mest når det repeteres hurtig :) man kan høre på skolen evt i samme tid om ting man lurer på osv.. men ser den med at man får tid å la stoffet synke også..

jeg må se hvordan muligheten byr seg i sommer.. det er jo dyrt...:( men verdt det!!! åh jeg vil nå hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for supre svar :)

jeg heller mot intensivkurs fordi jeg er en nok en som tror jeg får med meg mest når det repeteres hurtig :) man kan høre på skolen evt i samme tid om ting man lurer på osv.. men ser den med at man får tid å la stoffet synke også..

jeg må se hvordan muligheten byr seg i sommer.. det er jo dyrt...:( men verdt det!!! åh jeg vil nå hehe ;)

Absolutt verdt det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for supre svar :)

jeg heller mot intensivkurs fordi jeg er en nok en som tror jeg får med meg mest når det repeteres hurtig :) man kan høre på skolen evt i samme tid om ting man lurer på osv.. men ser den med at man får tid å la stoffet synke også..

jeg må se hvordan muligheten byr seg i sommer.. det er jo dyrt...:( men verdt det!!! åh jeg vil nå hehe ;)

Les deg litt opp på forhånd, ta en telefon eller se på nettsiden om litteraturlisten ligger ute. Har man litt peiling på trening er det ikke helt gresk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt formuleringen, men er det sånn at alle kurt inkluderer en iPad, eller bare det i Stavanger? :confused:

Studiepris

Prisen for studiet er 44.900 NOK og inkuderer fra og med 28.09.12 og kurset i Stavanger din egen Ipad med alt materiale i nedlastbar form.

Ikke at jeg vil melde meg på for å få en iPad altså. Det er tross alt billigere å bare kjøpe en sjæl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke helt formuleringen, men er det sånn at alle kurt inkluderer en iPad, eller bare det i Stavanger? :confused:

Ikke at jeg vil melde meg på for å få en iPad altså. Det er tross alt billigere å bare kjøpe en sjæl.

Det var et kurs i Stavanger rett før den datoen, som også fikk en iPad til sitt kurs. iPaden inneholder alt kursmaterialet, og blir gitt ut til alle deltakere på alle kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg tok AFPT sitt intensivkurs i sommer og er strålende fornøyd, og anbefaler det hjertelig! :)

Jeg vil si det er fordeler og ulemper ved begge. Fordelen med helgevarianten er at du rekker å bearbeide stoffet du har gått gjennom grundig og forberede neste helg godt (gitt at du faktisk gjør dette, de fleste gjør nok ikke det), mens ulempen er at det er over en mye lenger periode. Fordelen med intensivkurset er at alt blir gjort på samme tid, og det blir lettere å se sammenhenger og å kunne repetere på ting flere ganger over en kortere periode. I tillegg tar det kortere tid. Ulempen er at det er heavy materiale på kort tid, og bearbeidingen skjer først etter kurset er ferdig. Dette gikk fint for min egen del og jeg fikk vel bestått, men dette på grunn av stor egeninteresse med lesing i lang tid i forkant, i tillegg til at jeg studerer Bevegelsesvitenskap/sports science. Det er uansett nok av tid til å bli komfortabel med pensum etter kurset er slutt og til eksamen begynner! :)

Jeg vil uansett anbefale deg intensivkurset, men da vil jeg samtidig også anbefale deg å lese litt anatomi og fysiologi på forhånd. Tror John. har planer om å ta kurset til sommeren.

Settes det opp intensivkurs hver sommer i Stavanger? Er datoene klare sllerede nå? Hvor foregår det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Settes det opp intensivkurs hver sommer i Stavanger? Er datoene klare sllerede nå? Hvor foregår det?

Det er såvidt jeg vet ikke intensivkurs i Stavanger, kun ordinært. Jeg tok i Oslo. Sjekk http://afpt.no/22/pamelding for neste års kurs og påmelding. Hvor det foregår blir ikke bestemt inntil 3-4 uker før kursstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...