Gå til innhold

Vitamintilskudd - Side 2


Tor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke kult nok lengre, i jakten på alt det perfekte så må man jo ty til litt mer ekstreme metoder. Uff.

Ja, det er helt tydelig. Men bra reklame for de som syns det er vanskelig å spise mat, 'se her, ny vidunderdiettvitamininnsprøyting gjør underverker' :D

Håper ingen går på den der ass. Tror folk har mistet evnen til å tenke selv også gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt tydelig. Men bra reklame for de som syns det er vanskelig å spise mat, 'se her, ny vidunderdiettvitamininnsprøyting gjør underverker' :D

Håper ingen går på den der ass. Tror folk har mistet evnen til å tenke selv også gitt.

Går eller går ikke på, når subkulturer lager sin egen boble hvor det å sprøyte vitaminer, gitt at du ikke har gode grunner for det som f.eks sykdom etc, er greit blir det som å ta pedikyr syns jeg det tar nye høyder når det kommer til å gå over stokk og stein. Er totalt enig med deg at en del folk har mistet evnen til å tenke selv, samme trendene hører jeg fra de som studere økonomi etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går eller går ikke på, når subkulturer lager sin egen boble hvor det å sprøyte vitaminer, gitt at du ikke har gode grunner for det som f.eks sykdom etc, er greit blir det som å ta pedikyr syns jeg det tar nye høyder når det kommer til å gå over stokk og stein. Er totalt enig med deg at en del folk har mistet evnen til å tenke selv, samme trendene hører jeg fra de som studere økonomi etc.

Det er trist. Hvor er vi om 100 år liksom? Blir det helt Wall-E? TVILER IKKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er trist. Hvor er vi om 100 år liksom? Blir det helt Wall-E? TVILER IKKE.

haha, hadde vært noe. Er et sammfunnspørsmål ja, men dumme folk har altid eksistert, utfordringen er at de nå kan kontakte hverandre over internett.

Kanskje er folk som ikke tenker selv bare mer eksponert nå enn før, for det er ingen tvil om at det finnes smarte folk her i verden også. Folk som evner til å tenke selv i det minste.

Gir håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, hadde vært noe. Er et sammfunnspørsmål ja, men dumme folk har altid eksistert, utfordringen er at de nå kan kontakte hverandre over internett.

Kanskje er folk som ikke tenker selv bare mer eksponert nå enn før, for det er ingen tvil om at det finnes smarte folk her i verden også. Folk som evner til å tenke selv i det minste.

Gir håp.

Det har du helt rett i ;) Men merker bare i hverdagen også, hvor lite folk faktisk vet. Kilder, nei, det er det ingen som tenker på. Her inne er jo alle så nazi på kilder. Har du ikke kilder kan du bare GTFO :p Men kan bare ta min egen mor som eksempel; hun er utdannet sykepleier og ifølge min logikk burde sykepleiestudiet inneholde mer læring og ernæring og kosthold, hvordan det kan være med på å påvirke disse livsstilssykdommene som stadig dukker opp. Hun spør meg om elementære ting som er så basic at jeg blir helt skremt noen ganger.

Kanskje litt off topic, men du skjønner vel hvor jeg vil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye mora di har lært om ernæring i løpet av studiet kommer vel an på når hun ble utdanna? Det er mer ernæring nå enn for 20 år siden i allefall. Ingen studier har tid til å gjennomgå alt som skal læres. Du skal lære basics sånn at du kan lære deg ting mer inngående når du er ute i praksisfeltet. Du har tross alt bare 3 år på deg og en hel masse av andre ting å lære som er viktigere enn kosthold. For sykepleiere i allefall.

Point: Du skal ikke lære alt på skolen, som fagutdannet har du et ansvar til å lære opp deg selv i forhold til yrkesutøvelse,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye mora di har lært om ernæring i løpet av studiet kommer vel an på når hun ble utdanna? Det er mer ernæring nå enn for 20 år siden i allefall. Ingen studier har tid til å gjennomgå alt som skal læres. Du skal lære basics sånn at du kan lære deg ting mer inngående når du er ute i praksisfeltet. Du har tross alt bare 3 år på deg og en hel masse av andre ting å lære som er viktigere enn kosthold. For sykepleiere i allefall.

Point: Du skal ikke lære alt på skolen, som fagutdannet har du et ansvar til å lære opp deg selv i forhold til yrkesutøvelse,

Jo, men sånn generelt syns jeg det er rart at folk vet så lite om sånne ting som er temmelig basic. De aller fleste jeg snakker med aner jo nesten ikke hva en karbohydrat er engang, de vet bare at huff det er fælt. Nei, ingen studier har tid til å gjennomgå alt som skal læres, og det er ikke det som er greia her heller. Det er bare generelt at jeg har fått inntrykk av at det ikke er så veldig mye kunnskap om ernæring som går gjennom gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men sånn generelt syns jeg det er rart at folk vet så lite om sånne ting som er temmelig basic. De aller fleste jeg snakker med aner jo nesten ikke hva en karbohydrat er engang, de vet bare at huff det er fælt. Nei, ingen studier har tid til å gjennomgå alt som skal læres, og det er ikke det som er greia her heller. Det er bare generelt at jeg har fått inntrykk av at det ikke er så veldig mye kunnskap om ernæring som går gjennom gangene.

Hva er et karbohydrat, da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

. Det er bare generelt at jeg har fått inntrykk av at det ikke er så veldig mye kunnskap om ernæring som går gjennom gangene.

De fleste vil a) ikke innse at de må lære det på egen hånd, B) ikke føle at de har tid til å lære det, c) ha vondt i viljen og lar være fordi de heller vil gjøre andre ting. En del som studerer seiler bare gjennom studiet, gjør det også bare for å få en jobb og driter egentlig litt i yrkesrollen sin. Så lenge de består er det greit.

Sykepleiere skal innhente kunnskap fra ernæringsfysiologer forresten, ikke nødvendigvis kunne så mye om det selv. Hva som er god ernæringsstatus vil variere med sykdom, alder og andre variabler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste det du skrev.

Jeg forstår poenget ditt med at folk ser på noe som skummelt/usunt/whatever uten å vite noe særlig om det.

Det endrer likevel ikke det faktum at de færreste veit hva karbohydrater er, inkludert aktive på div treningsforum, så det å bruke det som et eksempel på andres uvitenhet blir helt på sida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste det du skrev.

Jeg forstår poenget ditt med at folk ser på noe som skummelt/usunt/whatever uten å vite noe særlig om det.

Det endrer likevel ikke det faktum at de færreste veit hva karbohydrater er, inkludert aktive på div treningsforum, så det å bruke det som et eksempel på andres uvitenhet blir helt på sida.

Da var det kanskje et dumt eksempel da, men det var ikke det som var poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig nå. Er ikke meg som anklager andre for mangel på kunnskap her...

Føler du at hvis man svarer på en tråd, uansett hva man skriver, så gjelder det som å bidra med noe konstruktivt? I så fall så har du åtte bidrag i denne tråden, gratulerer.

Det var veldig on topic må jeg si.

Jeg prøvde i det minste å få fram et poeng her.

Men vitamintilskudd intravenøst ... det er skummelt at folk går på sånt. Eller i det hele tatt vurderer det. Så enig med Håvard Vika lenger oppe her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...